حامد دارابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: گذرنامه این هشت هزار نفر تحویل کنسولگری عراق در کرمانشاه شده اما متاسفانه این کنسولگری ظرفیت صدور روزانه بیش از یک هزار ویزا را ندارد.
وی ادامه داد: با ادامه این روند ممکن است در روزهای آتی دچار مشکل شویم و فعلا از دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور که در کرمانشاه مستقر است، خواسته ایم با مکاتبه با کنسولگری عراق تدبیری برای حل این مشکل بیندیشند چرا که آن ها تنها مرجعی در استان هستند که می توانند در این خصوص با کنسولگری مکاتبه داشته باشند.
دارابی گفت: با شرایط فعلی تقاضاهای مردمی برای دریافت روادید و پائین بودن ظرفیت صدور ویزا می توان گفت به یک مرحله بحرانی رسیده ایم که باید هرچه زودتر برای آن چاره اندیشی شود.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته کنسولگری عراق در کرمانشاه تا امروز همکاری بسیار خوبی با این اداره کل داشته ولی توقع می رود ظرفیت صدور ویزای خود را افزایش دهد.
وی ادامه داد: اگر کنسولگری عراق در کرمانشاه بتواند ظرفیت صدور ویزا را 2 برابر کرده و روزانه 2 هزار ویزا صادر کند حدود 50 درصد از مشکلات فعلی رفع می شود.
دارابی همچنین در خصوص اینکه آیا ممکن است با شرایط فعلی روند ثبت نام متوقف شود، گفت: این کار را انجام نمی دهیم ولی ممکن است روند ثبت نام را کند کنیم به این شکل که دفاتر ما در هنگام ثبت نام به مردم اطلاع می دهند که ممکن است کار صدور ویزای شما حدود 10 روز به طول بینجامد.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مردم بهتر می توانند تصمیم گیری کنند و ممکن است برخی از زائران از تحویل مدرک به دفاتر زیارتی کرمانشاه منصرف و استان دیگری را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: البته مردم اگر در روزهای ابتدایی صدور ویزا مراجعه و کار را به روزهای آخر موکول نمی کردند امروز با این حجم از درخواست ها مواجه نبودیم، چرا که تا هفته قبل کار صدور ویزا 24 ساعته انجام می شد.
دارابی در بخش دیگری از سخنانش یادآوری کرد: از 27 شهریور تا سوم آبان در مجموع هفت هزار و 59 ویزا در کنسولگری عراق در کرمانشاه برای زائران استان های کرمانشاه، کردستان و لرستان صادر شده است.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: از مجموع ویزاهای صادر شده پنج هزار و 918 مورد مربوط به کرمانشاه، 812 مورد مربوط به کردستان و 329 مورد مربوط به زائران لرستان است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری دفتر نمایندگی وزارت خارجه و کنسولگری عراق در کرمانشاه شاهد رفع مشکل مربوط به صدور ویزای زائران اربعین حسینی باشیم.
خبرنگار ایرنا برای دریافت نظرات مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمانشاه تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.
قرار است امسال 500 هزار زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) از طریق مرز خسروی استان کرمانشاه عازم کربلای معلا شوند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.