به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از مدیران استانی می خواهیم که وعده های خود را در میثاق نامه ثبت کرده و به آن عمل کنند و در صورتی که در راستای اجرای وعده های خود موفق نشدند، استعفا دهند.
وی اصلی ترین ‌چالش پیش روی مدیران استان کرمانشاه را برطرف کردن معضل بیکاری عنوان کرد و گفت: بیکاری و مشکلات مالی باعث شده که خانواده ها در کرمانشاه با رنج رو به رو شوند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتعال، بانک ها باید بخشی از اعتبارات مورد نیاز بخش خصوصی را تامین کنند.
بازوند تاکید کرد: برای کنترل رشد بیکاری که در حال افزایش است باید راهکارها و سازوکارهایی را تنظیم‌ کنیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی از بیکاری نشات می‌گیرد، گفت: برای رفع معضل بیکاری و جذب سرمایه گذاری باید واحدی تحت عنوان پنجره واحد ایجاد شود تا به درخواست های سرمایه گذاری به سرعت رسیدگی شود.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان باید در پنجره واحد نماینده داشته باشند تا به درخواست های سرمایه گذاری به سرعت رسیدگی شود.
بازوند عنوان کرد: با راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان، باید روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری بین یک هفته تا 10 روز انجام شود.
وی با بیان اینکه باید فرصت های شغلی کرمانشاه شناسایی شوند، گفت: باید در کرمانشاه حداقل 250‌ فرصت شعلی تعریف و آن ها را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.
استاندار کرمانشاه همچنین بر تکمیل پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: به منظور جذب سرمایه گذران باید یک سری از پروژه های عمرانی استان را هرچه زودتر تکمیل کنیم.
بازوند با اشاره به اهمیت موضوع صادرات تاکید کرد: واحدهای تولیدی باید صادرات را به صورت ویژه دنبال کنند و اتاق بازرگانی می تواند با رایزنی های خود بیشترین ‌نقش را در این زمینه داشته باشد.
وی با بیان اینکه نباید از ظرفیت های راکد غافل باشیم، گفت: باید از تمام توان بخش هایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و ستاد اجرایی فرمان امام به منظور توسعه و سرمایه گذاری استفاده کنیم.
استاندار کرمانشاه، بر ‌گسترش واحدهای گلخانه ای، تبدیل زمین های دیم به آبی و توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی نیز به منظور توسعه استان استفاده کنیم.
بازوند همچنین در رابطه با حضور پیمانکاران غیربومی در استان گفت: تمامی پیمانکارانی که در ‌کرمانشاه مشغول به فعالیت می شوند را باید به استفاده از نیروهای بومی مجاب کنیم.
وی همچنین بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید قبول کنیم که تنها را نجات اقتصاد و رفع معضل بیکاری اقتصاد مقاومتی است.
استاندار کرمانشاه، تیم اقتصادی کرمانشاه را بسیار هماهنگ و یک دل عنوان کرد و گفت: امروز اگر مدیری شرایط را برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی فراهم کند، انقلابی است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در صدر استان های بیکار کشور قرار دارد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.