خلیل حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست سال جاری در مجموع 6 میلیون و 505 هزار و 354 تن کالا به ارزش سه میلیارد و 183 میلیون 821 هزار و 828 دلار از ایران به کشور عراق صادر شده که از این مقدار گمرکات کرمانشاه با صدور 2 میلیون و 211 هزار و 674 تن کالا به ارزش 924 میلیون و 507 و 186 دلار از لحاظ وزنی سهم 34 درصدی و از حیث ارزشی سهم 29 درصدی صادرات کل کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از طریق گمرکات استان کرمانشاه را کاشی و سرامیک، کولرهای آبی، لوازم خانه داری و پاکیزگی، ظروف ملامین، کیسه نایلونی، سیمان، رخام پولیش داده شده، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، پروفیل با مقطع از آهن یا فولاد گرم نورد شده، رب گوجه فرنگی و پودر یا مایع لباسشویی اعلام کرد.
حیدری افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، امارات متحده عربی، هند، جمهوری متحده تانزانیا، جیبوتی و سایر کشورها بوده است.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.