به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه که با حضور سردار سرلشکر پاسدار'سیدیحیی رحیم صفوی' دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پادگان توحید برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز فرهنگی عملیات ساخت آن بسیار دیر آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس حضوری جانانه در صحنه های نبرد داشتند، افزود: دلاوری ها و رشادت های زنان و مردان باغیرت این دیار از خاطره ها محو نخواهد شد.
بازوند با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادتی که در کشور شاهد آن هستیم برگرفته از فرهنگ عاشوراست، خاطرنشان کرد: رزمندگان دلاور استان کرمانشاه جلوتر از همه رزمندگان مقابل دشمنان ایستادگی کردند تا نام نیکشان را برای همیشه جاودانه کنند.
استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار انتقال پیام دفاع مقدس به جوانان امروزی و آیندگان شد و افزود: مطمئنا در آینده باید راز و رمز جاودگانی دفاع مقدس و اینکه چرا هست سال از کیان و مرزهای خود در مقابل دشمنان دفاع کردیم را برای جوانان بازگو کنیم.
وی گفت: ایجاد چنین مرکز فرهنگی به طور قطع به انتقال پیام و رموز دفاع مقدس به جوانان و آیندگان کمک زیادی خواهد کرد و آن ها با بسیاری از حقایق آشنا می شوند.
بازوند در ادامه بر ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه با شیوه مدیریت جهادی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم ساخت چنین پروژه ارزشمندی به درازا بکشد.
وی همچنین خواستار تلاش همه دستگاه های اجرایی استان برای بهره برداری به موقع از مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه شد.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه قرار است در زمینی به مساحت 14 هکتار و در فضای تاسیساتی 12 هزار و 500 متر مربع احداث شود.
برای این مرکز فرهنگی بخش های مختلفی درنظر گرفته شده از جمله اینکه موزه و نمایشگاه دفاع مقدس در فضایی به مقدار پنج هزار و 660 متر و سالن همایش، خدمات و پذیرایی به مساحت سه هزار و 400 متر احداث شد.
ساخت مسجد، مرکز پژوهشی و آموزشی، کتابخانه، ساختمان اداری و اقامتی، رستوران، فروشگاه محصولات فرهنگی و آمفی تئاتر روباز از جمله دیگر اماکنی است که قرار است در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه ساخته شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.