فضل الله رنجبر روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از این تعداد طرح که اجرای آن آغاز شده 77 مورد در سطح 618 هکتار به طور کامل به اتمام رسیده و 91 طرح نیز در سطح یک هزار و 247 هکتار در حال اجراست.
وی ادامه داد: برای اجرای طرح سیستم آبیاری بارانی و در ازای هر هکتار، 50 میلیون ریال و به ازای اجرای سیستم قطره ای برای هر هکتار 70 میلیون ریال کمک بلاعوض از طریق دولت به صاحبان طرح ها اعطا می شود.
رنجبر یادآوری کرد: تا قبل از دولت یازدهم، برای اجرای هر کدام از این طرح ها مبلغ 20 میلیون ریال کمک بلاعوض صورت می گرفت در حالی که در این دولت دوازدهم این کمک ها به 50 و 70 میلیون ریال افزایش یافته است.
فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در مجموع بالغ بر 932 میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان صورت گیرد.
وی تصریح کرد: تاکنون 26 هزار و 765 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه زیرپوشش آبیاری بارانی و قطره ای قرار گرفته است.
رنجبر ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با همکاری بانک کشاورزی و سایر دستگاه های مرتبط در قالب کمیته سیستم های آبیاری تحت فشار و با هماهنگی فرمانداری و بخشداری های تابعه به دنبال اجرای سیستم های آبیاری به روش بارانی و قطره ای است و در همین راستا برنامه ای سه ساله را در شورای کشاورزی شهرستان تهیه کرده است.
وی در پایان گفت: هم اکنون 94 شرکت پیمانکاری، اجرای طرح های سیستم آبیاری بارانی و قطره ای در سطح استان را برعهده دارند که 60 شرکت آن در حوزه شهرستان کرمانشاه هستند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.