به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راه هایی که می تواند به توسعه استان کمک و شرایط بهتری برای رشد اقتصادی این دیار کمک کند توجه به بخش صادراتی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه کرمانشاه از مرزهای توانمندی در حوزه صادرات برخوردار است و باید تلاش کنیم تا همچنان بیشترین حجم صادراتی به عراق را از آن خود کنیم.
بازوند با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز دروازه صادرات ایران به عراق بوده است، گفت: در عین حال باید نیازهای بازار عراق و حتی سایر کشورهای همجوار نیز شناسایی و با توجه به آن ها به تولید محصول بپردازیم.
استاندار کرمانشاه در ادامه به ظرفیت های مناسب بازارچه مرزی سومار نیز اشاره کرد و گفت: باید همه افراد ذیربط برای رسمی شدن این مرز تلاش کنند.
وی گفت: براساس آمارهای منتشر شده در 2 سه سال اخیر روند صادرات از مرز سومار پیشرفت بسیار خوبی داشته و این بیانگر قابلیت های بالایی است که در این مرز وجود دارد.
بازوند یادآوری کرد که خود وی این موضوع را از طریق مقامات وزارت کشور پیگیری می کند تا در آینده نزدیک شاهد رسمی شدن مرز سومار باشیم.

** صادرات 960 میلیون دلاری از کرمانشاه در نیمه نخست امسال
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری آمار صادرات استان کرمانشاه به کشورهای هدف به 960 میلیون دلار رسیده است.
خلیل حیدری افزود: از مجموع کل صادرات صورت گرفته 443 میلیون و 588 هزار و 307 دلار در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.
وی همچنین عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را کاشی و سرامیک، کولر آبی، لوازم خانه داری و پاکیزگی، ظروف ملامین و سیب زمینی و گوجه فرنگی عنوان کرد.
حیدری تصریح کرد: عراق، افغانستان، ترکیه، امارات و هند مهمترین مقاصد صادراتی استان کرمانشاه محسوب می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.