به گزارش ایرنا، اسدالله رازانی چهارشنبه شب در مراسم تودیع خود با حضور وزیر کشور در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، افزود: کرمانشاه تنها در شاخص نرخ بیکاری استان آخر کشور است در حالی که در دیگر شاخص ها استان وضعیتی بهتر از میانگین کشوری دارد.
استاندار پیشین کرمانشاه بیکاری را یک معضل ملی دانست و گفت: اقدامات گسترده ای برای حل مشکل اشتغال در کرمانشاه انجام شده است.
او گریزی به عملکرد 2ساله خود و چهار ساله دولت تدبیر و امید در استان کرمانشاه زد و یادآور شد: در دولت دوازدهم در حوزه حمل و نقل و ارتباطات 171 کیلومتر معادل 60 درصد به بزرگراه های استان کرمانشاه اضافه شده است.
رازانی افزود: همچنین در این دولت 513 کیلومتر پوشش راه انجام و 20 درصد به کل راه های استان اضافه شده است.

**راه آهن، آرزوی 100ساله مردم کرمانشاه را محقق کرد
استاندار سابق کرمانشاه در ادامه سخنان خود به رسیدن راه آهن به کرمانشاه در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در اسناد زمان قاجار موضوع راه آهن برای کرمانشاه به قصد اتصال به عتبات عالیات مطرح شده است در حالی که راه آهن پس از 100 سال بالاخره امسال به کرمانشاه رسید.
رازانی اعلام کرد: دولت سه هزار میلیارد ریال برای راه آهن ‌کرمانشاه و هزار میلیارد ریال نیز برای توسعه فرودگاه این استان اختصاص داده است.
وی افزود: همچنین در این دولت پیشنهاد کشیده شدن خط آهن شمال غرب به جنوب غرب کشور توسط استان کرمانشاه داده شد که اکنون نیز کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است.
وی در ادامه از اجرای پروژه سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ کرمانشاه یاد کرد و گفت: کار حفاری تونل 49 کیلومتری این پروژه به عنوان بزرگترین تونل جهان خرداد ماه امسال به اتمام رسید.
استاندار پیشین ‌کرمانشاه با بیان اینکه مرحله نخست پروژ گرمسیری آذر ماه افتتاح می شود، افزود: این پروژه بزرگ با بیش از 100 هزار میلیارد ریال اعتبار حدود 10‌هزار نفر را مشغول به کار کرده است.
رازانی ادامه داد: همچنین در این دولت پنج سد به بهره برداری رسید و اکنون پنج سد دیگر نیز در دست احداث است.
وی عنوان کرد:در این مدت میزان زمین هایی که تحت روش های آبیاری نوین قرار گرفت از 55 هزار هکتار به 90 هزار هکتار رسید و شرکت کشت و صنعت چهار هزار هکتاری نیز در قصرشیرین‌ ایجاد شد.

**توجه به مرزها به عنوان فرصتی برای توسعه استان
استاندار پیشین کرمانشاه با اشاره به 371 کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق، گفت: در این دولت بازارچه های استان رونق پیدا کرد به نحوی که میزان صادرات از این بازارچه ها از 9.6 به 11.2 میلیارد دلار رسید.
رازانی افزود: طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در دولت یازدهم به تصویب هیات وزیران رسید تا پس از تایید مجلس اجرایی شود.
وی ادامه داد: ایجاد کارخانه خودرو سازی کرمانشاه نیز از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود که در این دولت به بهره برداری رسید؛ این کارخانه در مرحله نخست سالانه 30 هزار خودرو پژو پارس اتوماتیک تولید می کند که در فازهای بعدی به 100 هزار دستگاه می رسد.
استاندار پیشین کرمانشاه عنوان کرد: به تازگی با اختصاص 10هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری مشکل ارزی پتروشیمی کرمانشاه و پروژه زرین‌کود نیز برطرف شد.
رازانی ادامه داد: در بخش تولید انرژی نیز با بهره برداری از مرحله نخست نیروگاه داریان و نیرگاه دالاهو میزان تولید برق استان از یک هزار و 400 مگاوات به بیش از سه هزار مگاوات رسید.
وی یادآور شد: در زمینه گردشگری بیش از 100درصد اعتبارات افزایش یافته و کار اجرایی مسیر گردشگری بیستون طاقبستان آغاز شده است.
استاندار پیشین کرمانشاه با بیان اینکه پروژه آبرسانی کرمانشاه به زودی افتتاح می شود، گفت: با افتتاح این طرح ، شهر کرمانشاه تا 25 سال آینده از نظر آب شرب مشکلی نخواهد داشت.
به گفته رازانی احداث تصفیه خانه دیگر شهرها نیز پیشرفتی بیشتر از 60 درصد دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 300 درصد جهش در زمینه گازرسانی به روستاها محقق شده است، گفت: در دولت یازدهم بیش از 30‌هزار مسکن مهر در استان کرمانشاه افتتاح شد.
استاندار پیشین کرمانشاه در رابطه با دستاورد های دولت تدبیر و امید در زمینه آموزش افزود: ساختمان اصلی دانشگاه صنعتی کرمانشاه احداث، 700 کلاس جدید درسی ایجاد و 70 هزار متر ساختمان جدید در دانشگاه رازی ایجاد شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اشتغالزایی گفت: در چهار سال گذشته 35 هزار نفر به فهرست بیمه شده ها اضافه شده است که نسبت به سنوات گذشته 11درصد‌ رشد دارد.
در این مراسم ، وزیر کشور از زحمات اسدالله رازانی قدردانی کرد و هوشنگ بازوند که پیش از این استاندار لرستان بود را به عنوان استاندار کرمانشاه معرفی کرد.
7445/3033خبرنگار:سامان رحمتیان **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.