حشمت الله رضایی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با اجرا و تکمیل این طرح ها برای 151 تن از افراد جویای کار شغل ایجاد شده است.
وی بیشترین میزان طرح های اشتغالزایی در بین دستگاه های اجرایی در مقایسه با سایر دستگاه ها را مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ذکر کرد و افزود: عمده ترین این طرح ها در 6 ماه امسال در قصرشیرین در بخش مشاغل خانگی ، کشاورزی و دامپروری بوده است.
وی گفت: همچنین در بخش مهارت آموزی نیز در 6 ماه امسال تاکنون به 347 تن از جوانان در رشته های مکانیک برق، کشاورزی، خیاطی و شیلات، آموزش های لازم ارائه شد.
معاون فرماندار قصرشیرین از مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان خواست نسبت به اجرایی شدن بند الف ماده 27 قانون برنامه ششم مربوط به توسعه مناطق روستایی اهتمام بیشتری داشته باشند.
رضایی بیان کرد: همسو با اجرای این طرح، شناسایی ظرفیت های موجود در مناطق روستایی در دست اقدام است تا با عملیاتی شدن طرح های اشتغالزا، علاوه بر بهبود وضع معیشتی مردم، از مهاجرت افراد به مناطق شهری نیز جلوگیری شود.
وی ادامه داد: رویکرد دولت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی است تا با عملیاتی شدن طرح های مختلف، علاوه بر افزایش سطح درآمد خانوارها، شاهد کاهش مهاجرت روستائیان به مناطق شهری باشیم.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه، دارای 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی است و بیش از 54 درصد از حجم کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق مرز پرویزخان انجام می شود.
7079/3033 خبرنگار:فرزین مدرسی **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.