به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی ملکی روز شنبه در دیدار فرماندار، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و بسیجیان قصرشیرین با وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: ملت الهی ایران در دوران جنگ تحمیلی در دفاع از انقلاب اسلامی دنیا را متحیر کردند و با وجودی که صدام حسین از سوی ابرقدرت ها با سلاح های پیشرفته پشتیبانی می شد، رزمندگان اسلام مقاومت جانانه ای از خود به نمایش گذاشتند.
وی اظهارکرد: ملت ایران اسلامی قدرت تمسک به امیرالمومنین (ع) و داشتن تفکر الهی را به دنیا نشان دادند که براساس اعتقادات دینی جان عزیز خود را فدای انقلاب کردند.
وی گفت: داعش امروز برای مقابله با تفکر الهی ملت ایران به وجود آمده است و از این رو باید با تقویت فرهنگ عاشورایی در بین جوانان در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کنیم.
خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد که امروز دنیا از مدیریت فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی متحیر است و مدافعان حرم و امثال حججی ها ، عظمت ملت ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشته اند.
حجت الاسلام ملکی بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، نظام اسلامی از هیچ کشوری الگو نگرفت و فرماندهان ما در جنگ با نبوغ خود دشمن را به زانو در آوردند.
وی با بیان اینکه استقلال و تثبیت قدرت ایران اسلامی مرهون هشت سال دفاع مقدس است ، افزود: به برکت ترویج و نهادینه شدن روحیه شهادت طلبی ، استکبار قدرت مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
وی گفت: .انقلاب ما یک انقلابی دینی است و مردم برای برپایی شعائر اسلامی قیام کردند و از این رو حفظ حرمت مردم ایران اسلامی بر ما تکلیف است.
همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، نمایش عکس با موضوع دفاع مقدس در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین برپا شد که به مدت یک هفته آماده بازدید علاقه مندان است.
شهرستان قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس اولین نقطه از کشورمان بود که جنگ تحمیلی از آن آغاز شد ضمن این که 2 سال در اشغال ارتش متجاوز عراق بود و به تلی از خاک تبدیل شد و بارها مورد اصابت گلوله های توپ، خمپاره و بمباران وحشیانه ارتش بعث قرار گرفت.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت در دوران دفاع مقدس بیش از 600 شهید، 2 هزار جانباز و 100 آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
این شهرستان 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.