به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار بهمن ریحانی روز سه شنبه در نشستی خبری اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران تولد جدیدی در تاریخ اسلام و کشورمان بود که پایه های جهان استکبار را به شدت سست و لرزان کرده بود.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب، اسلام دین مرده ای بود که تنها نامی از آن باقی مانده بود و عملا هیچ کدام از دستوراتش و توصیه هایش عملی نمی شد تا اینکه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) پیروز شد.
سردار ریحانی ادامه داد: در چنین شرایطی بود که دنیای استکبار با احساس خطری که از ناحیه انقلاب می کرد جنگ تحمیلی هشت ساله را به کشورمان تحمیل کردند تا به خیال خود انقلاب اسلامی را از همان ابتدای کار از بین برده و بازهم بتوانند بر این کشور حکمرانی کنند.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی تا جایی که برایشان امکان پذیر بود رژیم بعثی عراق را تجهیز کردند به گونه ای که در پایان جنگ، تجهیزات نظامی آن ها بیشتر از ابتدای جنگ بود.
وی خاطرنشان کرد: ما در ابتدای جنگ کمترین تجهیزات و امکانات نظامی داشتیم اما با درایت امام راحل (ره) که جنگ را مردمی کرد توانستم با استفاده از بسیج مردمی مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادگی کنیم.
سردار ریحانی گفت: دشمنان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس هرچه داشتند رو کردند تا انقلاب اسلامی را از پا در بیاورند اما موفق به این کار نشدند تا به آن ها ثابت شود ملت با ایمان ایران هرگز سر تسلیم مقابل استکبار فرود نمی آورد و تسلیم ظلم نمی شود.
فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر آن مردم ولایتمداری خود را نیز به خوبی به جهانیان نشان دادند و چه بسیار خانواده هایی که تنها فرزند پسر خود را برای پاسداری از آب و خاک کشور براساس اعتقادات و ایمانی که به حضرت امام (ره) داشتند به جبهه ها فرستادند.
وی با اشاره به این فرمایش حضرت امام (ره) که ما در جنگ ابهت شرق و غرب را درهم شکستیم، افزود: به راستی که چنین بود و امروز هم کماکان با صلابت مقابل زورگویان و مستکبران جهان ایستاده و در حال مقابله با آن ها هستیم.
سردار ریحانی تصریح کرد: ایران اسلامی امروز به درجه ای از توان و قدرت نظامی رسیده که بتواند نقطه خاصی از مواضع دشمن را موشک باران کند.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در ادامه با بیان اینکه برنامه های مختلفی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه تدارک دیده شده، افزود: برنامه های درنظر گرفته شده با شعار 'من انقلابی ام' از روز 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح آغاز می شود.
وی گفت: مراسم رژه از ساعت هشت صبح روز جمعه 31 شهریور که اولین روز هفته دفاع مقدس است در بلوار طاق بستان کرمانشاه آغاز می شود، مراسمی که در برخی شهرستان های دیگر نظیر سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب و جوانرود نیز شاهد آن خواهیم بود.
سردار ریحانی ادامه داد: اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم استان، به صدا درآمدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، تجلیل از سربازان نمونه، تجمع روحانیون مبارز در کرمانشاه، برگزاری یادواره شهدا در سطح استان و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه های در نظرگرفته شده برای این هفته است.
وی تصریح کرد: تجلیل از بانوان خادم الشهدا، سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا و اجرای ده ها مورد برنامه های فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های درنظرگرفته شده برای هفته دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه همچنین از برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای موشکی، توپخانه ‌ای و ادوات نظامی سبک و سنگین سپاه پاسداران در کرمانشاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ایام هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا ششم مهر در پادگان توحید واقع در 10 کیلومتری شهر کرمانشاه برپا می شود.
سردار ریحانی برگزاری رزم نمایش 'با افلاکیان' با محوریت بازسازی عملیات مسلم بن عقیل را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در هفته دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: این نمایش نیز همزمان با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای موشکی در هفته دفاع مقدس هرشب به مدت 2 ساعت در پادگان توحید برگزار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای برنامه های محرومیت زدایی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: در سال های 94 و 95 حدود 280 میلیارد ریال فعالیت در راستای اجرای پروزه های محرومیت زدایی اجرا شده است.
فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه تاکید کرد: سپاه براساس اعتقادات دینی خود اجرای پروژه های محرومیت زدایی را برعهده گرفته نه برای منافع اقتصادی و عملکرد سپاه در سال های اخیر این موضوع را به خوبی ثابت کرده است.
سردار ریحانی در پایان از آغاز به کار احداث باغ موزه دفاع مقدس استان نیز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در برنامه داریم کلنگ احداث این مجموعه پس از ایام تاسوعا و عاشورا با حضور سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر زمین زده شود.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با تقدیم 9 هزار و 800 شهید، 20 هزار و 500 جانباز، یک هزار و 800 آزاده و 31 هزار ایثارگر نقش مهمی در پیروزی سپاه اسلام مقابل دشمنان بعثی ایفا کرد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.