به گزارش ایرنا، جلیل رحیمی روز یکشنبه در آیین تکریم بازنشستگان کرمانشاه افزود: برای پرداخت حقوق یک بازنشسته باید کسورات قانونی از حقوق پنج نفر شاغل کم شود اما اکنون این تعداد به کمتر از یک نفر کاهش پیدا کرده و همین مساله از جمله علل ایجاد مشکلات مالی در صندوق بازنشستگی استان است.
وی با بیان اینکه در سال 1381هزینه‌های صندوق‌های بازنشستگی به نقطه سر به سر رسید؛ گفت: 75 درصد از حقوق بازنشستگان از سوی دولت، 15 درصد از محل سود شرکت‌های سرمایه‌گذار و 10 درصد از محل کسورات شاغلان دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شود.
رحیمی تاکید کرد که باید برای بازنشستگان بودجه رفاهی در نظر گرفته شود و مسئولان در زمینه حقوق بازنشستگان، بهداشت و درمان و خدمات رفاهی آنان اقدام های مناسبی انجام دهند.
به گفته وی، برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی، بیمه تکمیلی، پرداخت وام ضروری با کارمزد چهار درصد، برگزاری همایش های بهداشت و تغذیه سالم، کلاس های آموزشی آلزایمر، برگزاری جشنواره ورزشی و انعقاد تفاهم نامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه ای کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از جمله خدمات صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان است.
در پایان این مراسم تعدای از بازنشستگان نمونه استان کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفتند.
33 هزار بازنشسته هم اکنون در استان کرمانشاه زیرپوشش صندوق بازنشستگی قرار دارند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.