به گزارش خبرنگار ایرنا، رقابت های زورخانه ‌ای، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی قهرمانی بزرگسالان کشور از 22 تا 24 شهریور در سرسرای شهید شهبازی اسلام آبادغرب برگزار شد که تیم کردستان در مجموع با کسب 292 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
پس از کردستان، تیم های اصفهان با 223 امتیاز و کرمانشاه با 199 امتیاز مقام های دوم و سوم رقابت های پهلوانی کشور را بدست آوردند.
2 روز پایانی رقابت ها به کشتی پهلوانی اختصاص داشت که در روز اول مسابقات رده سنی 19 تا 30 سال و در روز دوم نیز رقابت های رده سنی 31 تا 40 سال برگزار شد.
در رده سنی 10 تا 30 سال و در وزن 60 کیلوگرم، هیمن میرزایی از کردستان مقام قهرمانی را بدست آورد، حامد اشکالویی از یزد دوم شد و رسول قربانی از اصفهان نیز در رده سوم قرار گرفت.
در وزن 70 کیلوگرم، یزدان ثنایی از کرمانشاه، عباس مانیان از اصفهان و محمد بی غم از چهارمحال و بختیاری به ترتیب در رده های اول تا سوم ایستادند.
در مسابقات وزن 80 کیلوگرم نیز مهرداد سیف علی از همدان بر سکوی قهرمانی ایستاد، امیر موذنی از اصفهان دوم شد و نریمان شهابی از چهارمحال و بختیاری نیز مقام سوم را کسب کرد.
در وزن 90 کیلوگرم، مبین زیبا لقا از کردستان، محمد امانی از خراسان شمالی و محمد ملکی از یزد به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.
و سرانجام در وزن 90+ کیلوگرم نیز صادق رهنما از کرمانشاه عنوان نخست را کسب کرد، جواد زارعشاعی از یزد دوم و محمدرضا رضایی از خراسان جنوبی در جایگاه سوم ایستاد.
همچنین در مسابقات کشتی پهلوانی رده سنی 31 تا 40 سال و در وزن 70 کیلوگرم، سجاد محمدی از کرمانشاه قهرمان شد، عرفان احمدی از کردستان در جایگاه دوم ایستاد و امیرحسین عامری از اصفهان نیز سوم شد.
در وزن 80 کیلوگرم: طاها بهارمست از کردستان قهرمان شد و سیدامین نیرومند از فارس مقام نایب قهرمانی را کسب کرد، مقام سوم نیز به هیچ کشتی گیر نرسید.
در وزن 90 کیلوگرم، جواد فرخی از فارس، بابک جعفری از کرمانشاه و سیروان حسینی از کردستان به ترتیب اول تا سوم شدند.
در وزن 90+ کیلوگرم نیز سیدمحسن جوادی از فارس مقام قهرمانی را کسب کرد، مهدی زارع از اصفهان دوم شد و میثم قنبری از کرمانشاه در جایگاه سوم ایستاد.
رقابت های زورخانه ‌ای، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی قهرمانی بزرگسالان کشور با عنوان یادمان سرداران شهید داریوش ریزوندی و محمود شهبازی برگزار شد.
در این رقابت ها بیش از 335 ورزشکار، مربی و سرپرست در قالب 22 تیم از 16 استان کشور باهم رقابت کردند.
شهید ' داریوش ریزوندی' که در مسابقاتی نظیر آموزشگاه های کشور و رقابت های خانه کارگر مقام اول را کسب و در رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی نیز به عضویت تیم ملی درآمده بود، دهم مهر 1361 در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید 'محمود شهبازی' نیز در سالهای 1356، 1357 و 1360 در رقابت های جام جهان پهلوان تختی موفق به کسب مقام شده بود در پاییز سال 1361 و در عملیات مسلم بن عقیل هنگامی که نارنجک بعثیون به میان رزمندگان پرتاب شد، برای در امان ماندن دیگران خود را به روی آن پرتاب کرد و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
شهرستان اسلام آبادغرب در 50 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.