به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع روحانیون افزود: نمونه ابزاری استفاده غربی ها از حقوق بشر، نسل کشی مسلمانان میانمار است.
وی اظهار داشت: نکته ای که همه را متعجب کرده جایزه صلح نوبل به کسی تعلق می گیرد که قدم در مسیر صلح می گذارد اما خانم سوچی مسئول حفظ حزب حاکم دولت میانمار است دستور به کشتار مسلمانان این کشور داده است.
خطیب موقت جمعه قصرشیرین گفت: اهدای جایزه صلح نوبل به خانم سوچی نشانگر این است که غرب در قبال حقوق بشر استفاده ابزاری می کند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره اقدام و بهانه جدید آمریکا در نقض برجام افزود: با وجود اینکه آژانس انرژی اتمی هشت بار تعهد ایران را نسبت به برجام تایید کرد اما امریکا دنبال بهانه ها و بازی جدید است که سعی کند پایبندی ایران را نسبت به برجام منفی نشان دهد.
امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: بازدید از مراکز نظامی ایران یکی از بهانه های امریکایی ها است اما پاسخ محکمی از سوی مسئولان کشورمان داده شد و نشان داد که ایران به زیاده خواهی آمریکا تن نمی دهد و به هیچ کس اجازه بازدید از مراکز حساس نظامی داده نمی شود.
شامحمدی گفت: با وجود پایبندی ایران نسبت به برجام آمریکایی ها سعی می کنند با روش ها و شیطنت های مختلف نقض برجام کنند.
وی اضافه کرد: منع فروش هواپیماهای مسافربری از سوی آمریکا نقض برجام است با وصف این که آمریکایی ها متعهد شده اند نسبت به مسایل اقتصادی مانع تراشی نکنند.
وی در ادامه با اشاره به 24 شهریور روز مباهله در اسلام گفت: داستان مباهله گواه بزرگی بر فضیلت و برتری خانواده پیامبر(ص) است که مسیحیان نجران پیامبر آن ها را دعوت به یکتاپرستی کرد اما آن ها بر عقاید باطل خود ماندند تا اینکه آیه 61 سوره آل عمران نازل و خداوند آن ها را به مباهله دعوت کرد.
وی همچنین با اشاره به 25 شهریور روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار داشت: خانواده از ارکان دین اسلام محسوب می شود که پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی بند و باری برای ضامن سلامت خانواده در دین سفارش شده است.
3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.