نعمت الله حقیقی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش این تعداد پرونده تشکیل شده در استان به 950 میلیون ریال می رسد.
وی ادامه داد: گشت های مشترک انجام شده با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی نظیر صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی و اتاق اصناف بوده است.
حقیقی ادامه داد: در اجرای ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان صنعت و معدن استان به نیابت از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور به عنوان دستگاه کاشف محسوب می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه خاطرنشان کرد: این سازمان با عنوان مسئول کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالاهای هدف درسطح عرضه، ماموریت نظارتی خود را با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان و با همکاری سایر دستگاههای مربوطه پیگیری می کند.
وی تاکید کرد: گشت های مشترک در بازار و مبارزه با فروش کالاهای قاچاق با هدف حمایت از تولیدات داخلی و حفظ اشتغال پایدار انجام می شود.
حقیقی خاطرنشان کرد: با انجام اقدام های پیشگیرانه مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور مانند انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و نوشیدنی، کالاهای دخانی و انواع پوشاک و میوه و... خوشبختانه سلامت مردم حفظ شده است.
وی در پایان گفت: همواره سعی بر این بوده است که با هدف فرهنگ سازی مناسب در جهت آگاه سازی جامعه مصرف ازعواقب پدیده شوم قاچاق به عنوان بلای جان تولیدات داخل و حذف اشتغال مولد، مردم را از خطر مصرف این نوع کالا حفظ کنیم.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با دولت عراق و اقلیم کردستان دارد که بخشی از کالای قاچاق از مرزهای این استان صورت می گیرد.
در استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت هم اکنون بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی فعال است.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.