به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین با تبریک عید غدیر خم افزود: حقیقت غدیر در آیه تبلیغ در سوره مائده آمده است که پیامبر (ص) را برای رساندن پیام الهی تحریک ، تهدید و هم تضمین می کند.
وی اظهار کرد: در آیه تبلیغ خداوند می فرماید ای پیامبر (ص) برسان اگر ابلاغ نکنی رسالت تو ناقص می شود و بعد می فرماید خداوند تو را در برابر مردم حفاظت می کند.
خطیب موقت جمعه قصرشیرین گفت: نکته ای که در غدیر برای همه ما مهم است این است که مردم مجرای تحقق ولایت الهی هستند ولی حاکم از سوی خداست و در حاکمیت نیاز به حضور مردم است.
شامحمدی افزود: انقلاب اسلامی امروز تجربه بسیار مهمی برای ملت ایران است که در طول چند هزار سال دچار اشتباه شدند ولی امروز حقوقی بر مبنای ولایت فقیه شکل گرفته که ملت الهی ما با محوریت ولی فقیه خود را در این مسیر قرار داده اند.
وی اضافه کرد: غدیر واقعی امروز در انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب برای زنده کردن دین تشکیل شده و قانون اساسی آن براساس معارف اسلامی و رهبری آن یک مجتهد جامع الشرایط عادل و پیرو اهل بیت (ع) است.
وی گفت: با تشکیل انقلاب به رهبری ولی فقیه توطئه های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی به راه های مختلف از سوی دشمنان صورت گرفت که می خواستند ندای انقلاب واقعی را خفه کنند.
وی افزود: اساس حاکمیت دینی رهبریت است که مشروعیتش را از ولایت اهل بیت (ع) گرفته است از این رو فاصله گرفتن از رهبری باعث انحراف است.
شامحمدی گفت: اگر می خواهیم مسیر انقلاب استمرار و ادامه داشته باشد باید اطاعت کامل از فرامین رهبر داشته باشیم و مطابق میل و منویات رهبری حرکت کنیم تا از عذاب و گرفتاری نجات یابیم.
وی گفت: نکته دیگر در غدیر توجه به سبک زندگی اسلامی است همان چیزی که رهبری بر آن بارها تاکید کرده است.
وی در ادامه با اشاره به قیام 17 شهریور و کشتار جمعی از مردم به دست ماموران رژیم ستم شاهی و گرامیداشت یاد شهدا افزود: ملت ایران همواره به دنبال حفظ ارزش های دین بوده اند که نمونه بارز آن در این قیام رخ داده است.
وی در پایان کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و از جهان اسلام و نهادهای حامی حقوق بشر خواست تا در برابراین جنایت موضع بگیرند.
3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.