دکتر محمدرضا فرخی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وزارت بهداشت 80 دستگاه کلینیک سیار در سطح کشور برای ارائه خدمات دندانپزشکی اختصاص داده است، افزود: با رایزنی ها و پیگیری های فراوان توانستیم مجوز سه دستگاه را برای استان کرمانشاه بگیریم که خوشختانه این تعداد اکنون در نوبت شماره گذاری است.
وی گفت: براساس برنامه این دستگاه ها در طول سال باید 200 روز کاری فعالیت داشته باشند و مقدمات استقرار این دستگاه ها در مناطق محروم استان را فراهم کرده ایم.
وی با بیان اینکه مناطق محروم استان شناسایی شده و براساس اولویت دستگاه ها را در این مناطق مستقر می کنیم، گفت: تمام خدمات دندانپزشکی از جمله آموزش بهداشت ترمیم دندان، کشیدن، جرم گیری، رادیوگرافی و سایر موارد در این کلینیک ها به صورت کاملا رایگان انجام می شود.
به گفته او در این کلینیک ها یک دندانپزشک و یک دستیار مستقر است و خدمات متنوع دندانپزشکی را به مراجعه کنندگان ارائه می دهند.
وی اظهار کرد که این سه کلینیک را در مناطقی که دسترسی به مراکز بهداشتی درمانی ندارند، مستقر می کنیم تا از این طریق تمام اقشار مختلف مردم دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی درمانی داشته باشند.
او با اشاره به عبور زائران کربلا از مرز خسروی در سال جاری نیز گفت: یکی از این کلینیک ها را به منظور ارائه خدمات به زائران در مرز خسروی مستقر می کنیم.
مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، قیمت هر دستگاه کلینیک سیار را حدود سه میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این سه کلینیک که یک مطب سیار کوچک است به صورت دائم در استان مستقر است و جزو اموال دانشگاه علوم پزشکی استان محسوب می شود.
فرخی با بیان اینکه این کلینیک ها دارای تجهیزات کاملی هستند، گفت: این تجهیزات شامل دستگاه های یونیت دندانپزشکی، اتو کلاو Class B، رادیوگرافی، جرمگیری، التراسونیک، آپکس فایندر، لایت کیور، تابوره دندانپزشکی، کمپرسور دندانپزشکی، آمالگاماتور و دستگاه ساکشن مرکزی است.
وی اظهار کرد: این کلینیک های سیار همچنین مجهز به سیستم های کولر گازی، یخچال، آبگرمکن و موتور برق است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد نزدیک به 600 هزار تن در 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.