فرامرز اکبری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین پرفیض دعای عرفه فردا پنجشنبه نهم شهریورماه در نقطه صفر مرز رسمی خسروی با حضور زائرانی از سراسر کشورمان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: اقدام های لازم برای ایجاد جایگاه و فضاسازی محل برپایی دعا انجام شده و یک مکانی نیز در محل نقطه صفر مرزی مقابل گمرک با نصب سایبان و مفروش آماده شد تا شرکت کنندگان در این آیین معنوی برای قرائت دعا در آن مکان حضور یابند.
وی همچنین از همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرستان به عنوان متولی برپایی این آیین معنوی به منظور استفاده از ظرفیت ها و امکانات لازم برای برپایی دعای معنوی عرفه در مرز رسمی خسروی خبر داد.
فرماندار قصرشیرین تجهیز درمانگاه ها، بیمارستان و آماده باش نیروهای امدادی و هلال احمر و استقرار تیم های امداد و نجات در مرز خسروی و تامین سوخت مورد نیاز در 2 جایگاه سوخت شهرستان برای سوخت رسانی به خودروهای شرکت کنندگان در آیین دعای عرفه را از اقدام های صورت گرفته در روز برپایی دعای عرفه ذکر کرد.
اکبری گفت: توزیع یک هزار جلد کتابچه دعای عرفه بین شرکت کنندگان، نصب پلاکارد، استقرار ایستگاه صلواتی از سوی ارتش و همچنین انجام تمهیدات ترافیکی از دیگر تدابیر اتخاذ شده برای برپایی دعای روز عرفه در مرز رسمی خسروی است.
وی اظهارکرد: همچنین تمهیدات لازم نیز برای جلوگیری از تردد کامیون های سوخت رسان و صادراتی در روز برگزاری آیین معنوی دعای عرفه تا پایان آیین دعا در مرز بین المللی خسروی در نظر گرفته شده است.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و مرز خسروی این شهرستان نزدیکترین نقطه از کشورمان به کربلای معلا و بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) است که در سال های ابتدایی دهه 70 و با تدبیر سید آزادگان (مرحوم ابوترابی) نخستین برگزاری آیین دعای عرفه در نقطه صفر مرزی خسروی پایه گذاری شد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.