به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در استانداری کرمانشاه افزود: سال گذشته 40 روز آلودگی به واسطه گرد وغبار زندگی مردم استان کرمانشاه را به کلی مختل کرد و بحران آفرین شد.
وی گفت: ریز گرد ها در کرمانشاه حتی دستگاه های الکترونیکی را نیز تخریب و سلامت مرد‌م استان را نیز به شدت تهدید می کند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بحران گرد و غبار در کرمانشاه به نحوی است که حتی در داخل منازل نیز نمی توان از آن در امان ماند.
رازانی ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری 70 میلیارد ریال برای پرداختن به معضل گرد و غبار به کرمانشاه تخصیص پیدا کرد که امیدواریم با کمک سازمان حفاظت از محیط زیست در این زمینه اقدام شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با عملکرد دولت در کرمانشاه گفت: در هفته دولت 650 پروژه کشاورزی با بیش از هزار و 240میلیارد ریال اعتبار به صورت همزمان افتتاح و کلنگ زنی شد و ساکنان 170 روستا نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه راه ها نیز گفت: امروز تمام راه های استان از وضعیت مطلوبی برخودار است و به زودی به واسطه بهبود وضعیت راه کامیاران به کرمانشاه تمام ‌جاده های منتهی به مرکز استان کرمانشاه چهار بانده خواهند شد.
رازاتی به اجرای طرح بزرگ ‌سامانه گرمسیری در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: طرح گرمسیری که اقدامی یزرگ و غیر قابل باور بود امروز در کرمانشاه در حال اجرا است و یکی از غنی ترین پروژه ها از لحاظ مالی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه بدون هیچ تردیدی پروژه گرمسیری بزرگترین پروژه عمرانی استان در طول تاریخ محسوب می شود، گفت: اجرای تونل 49 کیلومتری یکی از ویژگی مهم این پروژه است که کار حفاری ان به پایان رسیده است.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: به واسطه اجرای این طرح 100 هزار هکتار زمین کشاورزی آبیاری خواهند شد.
رازانی افزود: روند اجرای طرح گرمسیری به خوبی در کرمانشاه دنبال می شود به نحوی که مرحله نخست آن پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی راه آهن را نیز پروژه ای سرنوشت ساز‌ برای کرمانشاه دانست و گفت: راه آهن‌ کرمانشاه باید حداقل 50 سال قبل به کرمانشاه می رسید اما در چند سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید راه آهن وارد کرمانشاه شد.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: در6 ماه اخیر 110 متر ریل گذاری در کرمانشاه انجام شد که در تاریخ ریل گذاری کشور بی نظیر بود.
وی با اشاره به افتتاح کارخانه ایران خودرو گفت: در این دولت کرمانشاه به جمع استان های خودرو ساز پیوست.
رازانی با اشاره به معضل بیکاری در کرمانشاه گفت: با استفاده از زیر ساخت های موجود به دنبال پایین آوردن نرخ بیکاری در کرمانشاه هستیم.
وی همچنین به برنامه های دولت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین‌ اشاره کرد و گفت: در زمینه بازارچه های مرزی ‌نیز اقدامات موثری در کرمانشاه انجام شده است.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در دوره جدید باید از فرصت ایجاد شده استفاده کنیم و به دنبال توسعه اقتصادی کرمانشاه باشیم.
رازانی همچنین از رییس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست خواست که با توجه به شرایط اقتصادی کرمانشاه روند صدور مجوزها برای صنایع در کرمانشاه را تسریع دهد.
7445/3033خبرنگار:سامان رحمتیان **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.