به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی علماء در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه افزود: منافقین کور دل هشتم شهریور 60 با انفجار دفتر نخست وزیری مرتکب این ترور شدند و اکنون به کمک استکبار جهانی شعار حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی سر می دهند.
وی در ادامه خدمت مردم را یکی از بهترین عبادت نام برد و گفت. کارمندان دولت و دیگر مسووولان نباید در خدمت به مردم غفلت کنند.
آیت‌الله علما به وقایع دهه اول شهریور ماه از جمله ترور خانواده آیت‌الله حکیم، کشتار حجاج سال 66، ربودن امام موسی صدر اشاره کرد و افزود: دشمنان ملت و انقلاب 17هزار نفر را شهید کردند که نه تنها انقلاب اسلامی تضعیف نشد بلکه قوی تر و موفق تر موجبات ناامید دشمنان استکباری شد.
او در فرازی دیگر از خطبه‌ها این هفته به تاکیدات مقام معظم رهبری زنده نگاه داشتن تفکر و تربیت دینی و انقلابی بین جوانان و مردم اشاره و گفت: مولفه های دینی و انقلابی باید مثل اول انقلاب باید تفکر و ذهن جامعه زنده باشد.
امام جمعه کرمانشاه روحیه انقلابی و جهادی خصوصا در ادارات و دستگاه را ضروررت امروز کشور دانست و گفت: همه مسوولان در هر اداره ای که هستند موظف به انجام کارهایی فرهنگی اسلامی اند.
وی در خطبه اول نماز جمعه به شهادت امام محمد باقر اشاره کرد و گفت: این حضرت در طول زندگی با برکتش، علوم اسلامی برای زندگی مسلمانان تفسیر و ترویج کردند.

** دولت بسترهای سرمایه گذاری را دراستان فراهم کرده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه نیز پیش از خطبه های نماز جمعه در سخنانی رسیدن راه آهن به کرمانشاه در سریعترین زمان ممکن را یکی از کارهایی مهم و اساسی دولت در استان نام برد.
رضا رحیمی، ریل و راه آهن را یکی مهم ترین و زیر بنایی ترین کارها بر ای توسعه و جذب سرمایه گذاری استان عنوان کرد که در طول یک سال گذشته انجام شده است.
او همچنین انجام پروژه طرح بزرگ و مهم گرمسیری را دیگر از اقدام دولت در طول یک سال گذشته ذکر کرد و گفت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری این طرح بی نظیر که یک میلیارد مترمکعب آب را به حدود 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان می رساند که می توانیم سه فصل برداشت محصول داشته باشیم.
این مقام ارشد استان دیگر پروژه مهم انجام شده در سال گذشته را احداث کارخانه ایران خودرو شهرستان صحنه دانست و گفت: مهم ترین هدف از احداث این کارخانه راه اندازی انواع و اقسام کارگاه ها و صنایع قطعه سازی خودرو است که در دست بررسی و اقدام است که می تواند به اشتغال زایی بسیار از جوانان و افراد استان منجر شود.
او با ابراز تاسف از آمار بالای بیکاری در استان گفت: تسهیلات بانکی ویژه ای در بخش صنایع و کشاورزی و شهرک های صنعتی استان برای کاهش بیکاری و اشتغال در سال جاری در نظر گرفته شده است.
رحیمی از جنگ و مهاجرت سرمایه دبه عنوان 2 ریشه اصلی ریشه دار شدن بیکاری در استان کرمانشاه نام برد.
3209/3033خبرنگار عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.