رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمبود پزشک متخصص را یکی از مشکلات اصلی این دانشگاه عنوان کرد.

به گزاش‌ایلنا، حسین کریم با اعلام این خبر اظهار داشت: هرچقدر در این زمینه هزینه شود در حقیقت سرمایه‌گذاری است و زمینه ساز توسعه استان خواهد بود.

کریم با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یک انقلاب را در احداث پروژه‌های عمرانی شاهدیم، افزود: در حال حاضر حدود ۴۰۰ پروژه عمرانی در استان در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمبود پزشک متخصص را یکی از مشکلات اصلی دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته درخواست ۹۶ متخصص را به وزارت بهداشت اعلام کردیم، اما در نهایت فقط ۴۶ متخصص به استان داده شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز درخواست حدود ۱۰۰ پزشک متخصص را به وزارت اعلام کرده‌ایم که امیدواریم با پیگیری نمایندگان استان و استاندار با این تعداد موافقت شود.

کریم در ادامه از فرمانداران و بخشداران خواست که در نظارت بر امور بهداشتی و درمانی شهرستان و بخش مربوط به حوزه کاری خود، به دانشگاه کمک کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به دانشگاه گزارش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به روند ساخت کلینیک‌های دانشگاه در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه روند ساخت این پروژه‌ها به سرعت در حال پیشرفت است و بعد از ساخت به سرعت تجهیز شده و شروع به کار خواهند کرد.

کریم یادآور شد: تمامی خانه‌های بهداشت قدیمی استان نیز در حال بازسازی هستند.

وی به جذب نیروهای مورد نیاز دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: جذب این نیرو‌ها نیاز به مجوز وزارت بهداشت دارد و هر نوع مجوزی که در این خصوص به ما داده شود، اطلاعات آن در سایت دانشگاه قرار گرفته و بر اساس آزمون، نیروهای مورد نیاز جذب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.