به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حاملان بیرق سبز رضوی که از روز پنجشنبه وارد شهرستان پاوه شده اند ابتدا با حضور در یادمان شهدای 26 مرداد پاوه نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
در این مراسم امام جمعه پاوه با استناد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در خصوص محبت به اهل بیت (ع) گفت: پیامبر گرامی اسلام مسلمانان را به احترام اهل بیت بعد از خود توصیه می کند و ما نیز به توصیه نبی مکرم اسلام برای اهل بیت احترام خاصی قائل هستیم.
ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه اهل سنت و جماعت اهل بیت را نور چشمان پیامبر (ص) می دانند و از این رو نسبت به اهل بیت احترام خاصی قائل هستند اظهار کرد که این محبت و ارادت در میان مردم اهل سنت منطقه پاوه و اورامانات خاص است.
امام جمعه پاوه افزود: اگر آثار شعرا، ادبا، علما و فقها را بررسی کنیم، مشاهده خواهید کرد که در آثار و نوشته هایشان نهایت احترام وارادت وعلاقه به اهل بیت را یادآوری کرده اند.
وی گفت: مردم اهل سنت به طور عام و مردم پاوه و اورامانات به طور خاص احترام ویژه ای برای اهل بیت قائل هستند و گواهی این ادعا عشق وعلاقه مردم این منطقه به حضرت سید عبیدالله مشهور به کوسه هجیج فرزند امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) در روستای هجیج است که از هزار و 200 سال قبل مورد احترام مردم این دیار است.
ماموستا قادری تصریح کرد: امام شافعی که در رأس ما و امام فقهی ماست به خاطر همراهی با ائمه اطهار مورد اذیت و آزار فراوانی قرار گرفته است.
امام جمعه پاوه در ادامه افزود: براساس توصیه های امام شافعی ما باید در نماز های یومیه صلوات برای اهل بیت را ترک نکنیم و ترک صلوات موجب خدشه در نماز ما می شود.
ماموستا قادری با بیان اینکه شیوه احترام واکرام به اهل بیت در بین هر قوم، قبیله و مذهبی متفاوت است و تابع شرایط خاص آن قوم، قبیله و مذهب است گفت: شیوه احترام واکرام به اهل بیت توسط برداران اهل تشیع با اهل تسنن متفاوت هر چند یک هدف است.
وی با بیان اینکه مردم اهل سنت شهرستان پاوه نسبت به نظام جمهوری اسلامی، بنیانگزار جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری، شهدای انقلاب اسلامی و اهل بیت اعتقاد و ارادت خاصی داشته و دارند افزو:د شیوه تبلیغ کاروان حاملان بیرق رضوی طوری نباشد که خدشه ای به محبت اهل سنت به اهل بیت وارد کند.
در ادامه مسئول کاروان حاملان بیرق سبز رضوی با قدرانی و اظهار خرسندی از استقبال بی نظیر مردم شهرستان پاوه از این کاروان به بیان اهداف کاروان پرداخت.
حجت الاسلام عبدالله زاده یکی از اهداف این کاروان را فرهنگ سازی زیارت از بعید عنوان کرد و گفت: کسانی که عشق وعلاقه به زیارت ساحت مقدس امام هشتم (ع) دارند اما توانایی یا شرایط حضور در آستان مبارک و مقدس آن حضرت را ندارند به واسطه حضور پرچم نورانی و دیدن خدام این بارگاه نورانی دل آنها روانه بارگاه ملکوتی امام بزرگوار می شود.
وی از اهدف دیگر کاروان را حضور در مناطق اهل سنت و ایجاد الفت، محبت و صمیمیت و وحدت و یکپارچگی است که زیر سایه و تحت لوای این پرچم نورانی بیش از پیش محقق شود.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
7448/3033 خبرنگار: محمد هادی زامیاد ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.