افشین کریمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد افزود: سرنوشت گروهک منافقین نشان داد هر جریانی که خود را در مقابل اراده مردم قرار دهد سرانجام به رذیلانه ترین شکل نابود خواهد شد و به اعماق تاریخ خواهد پیوست.
وی با اشاره به رشادت های مردم اسلام آبادغرب در دوران جنگ و بخصوص در عملیات مرصاد گفت: مردم این شهر با تقدیم صدها شهید در دوران جنگ تحمیلی دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده و در عملیات مرصاد با ایثار و جانفشانی خود برگ زرین دیگری در کارنامه خود ثبت کردند و اوج دلدادگی خود را به ارزش های انقلاب اسلامی به منصه ظهور رساندند.
کریمی بیان داشت: عملیات مرصاد به بخشی از هویت اسلام آبادغرب تبدیل شده است و با اقدام های فرهنگی مناسب تاریخ جنگ و بخصوص عملیات مرصاد باید به نسل های آتی این شهر انتقال یابد.
فرماندار اسلام آبادغرب گفت: به فرموده حضرت امام وحدت کلمه رمز پیروزی ملت ایران است و تا زمانی که اتحاد و همدلی مردم پا برجا بماند هیچ نیروی بیرونی قادر نخواهد بود به این ملت گزندی وارد نماید.
اسلام آبادغرب با 150 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.
رزمندگان اسلام در پنجم مرداد 67 عملیات مرصاد را آغاز کردند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و مابقی را به فرار وا داشتند.
در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند.
درعملیات مرصاد، بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 240 قبضه خمپاره انداز 60 و 80 میلیمتری و 30 عراده توپ 106 میلیمتری دشمن منهدم شدند.
همچنین بیش از 20 تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز چهار هزار و 800 تن گذشت.
در این عملیات، نزدیک به هزار قبضه آر. پی. جی 7، 700 قبضه تیربار وکلاشینکوف، ده‌ها دستگاه خودرو، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، تعدادی تجهیزات پیشترفته الکترونیکی و مخابراتی و مقادیری اسناد درون گروهی منافقین به دست رزمندگان ایران افتاد.
8066/7459 خبرنگار: مهران محمدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.