به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در دیدار با مدیر و مسئولان حج و زیارت و مدیران کاروان های حج استان کرمانشاه که به مناسبت هفته حج و زیارت برگزار شد، سفر حج را یک سفر معنوی، روحانی و بسیار لذت بخش دانست که ثواب خیر زیادی در آن نهفته است.
وی به آداب و مناسک حج اشاره کرد و گفت: مهم ترین ویژگی و خصلتی که حجاج رعایت کنند مدارا نسبت به همسفری، هم اتاقی، حجاج دیگر کشورها در کنار صبر و تحمل سیلقه ها و فکرهای مختلف است.
وی با اشاره به اینکه حجاج نباید بهانه به دست کسی بدهند، گفت: حجاج بخصوص جوانان باید شان و منزلت کشور را حفظ کنند .
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه افزود: از گذشته ایرانیان در سفر حج الگو و نمونه بوده اند و این روش باید همیشه ادامه داشته باشد بخصوص در شرایط سیاسی امروز که رفتار ایرانیان برای مردم دیگر کشورها و رسانه ها مهم محسوب می شود.
مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه نیز گفت: از استان کرمانشاه امسال هفت کاروان بالغ بر هزار نفر در روزهای 29 و 30 مرداد ماه به سفر پرخیر و برکت حج اعزام می شوند.
حامد دارابی افزود: با توجه به عنایت ویژه نماینده ولی فقیه در استان نسبت به اعزام اهل سنت به این سفر معنوی، امسال برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی سه کاروان از اهل سنت به حج اعزام خواهند شد.
وی گفت: همچنین 300 نفر از حجاج استان های کردستان و ایلام از طریق فرودگاه کرمانشاه عازم سفر حج خواهند شد.
وی در پایان اظهار داشت: کاروان های استان کرمانشاه در طرح جدید مجموعه محور به صورت یکپارچه و در یک هتل با پرسنل کرمانشاهی خواهند بود و همچنین برای خدمت رسانی بیشتر هیچ کدام از مدیران کاروانهای حج، مراسم حج خود را ادا نخواهند کرد و فقط مسئول خدمت رسانی به حجاج خواهند بود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران واقع شده است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.