به گزارش ایرنا، علی اصغر شریفی زارچی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حج (سوم تا نهم مرداد) افزود: این تعداد زائر، از مجموع 600 زائر ثبت نام شده در فهرست انتظار حج تمتع با کاروانهای استان های همجوار به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.
وی تصریح کرد: انتشار مطالب کذب در فضای مجازی، با هدف بدبین کردن مردم به فریضه حج صورت می گیرد که مردم باید در این خصوص هوشیار باشند.
شریفی با بیان افزایش بیش از 35 درصدی تعداد زائران استان یزد نسبت به سال 1394، خاطر نشان کرد: افزون بر 2 هزار و 270 زائر یزدی در قالب 16 کاروان زیارتی از اواخر مرداد ماه به حج تمتع اعزام می شوند که از این تعداد، یکهزار و 95 نفر مرد و یکهزار و 175 زائر زن هستند.
وی از اعزام 120 کارگزار حج تمتع برای خدمت رسانی به زائران استان خبرداد و گفت: این افراد توسط مدیران کاروانها و بر اساس ویژگیهای تعیین شده انتخاب شده اند و امسال برای نخستین بار در 18 نشست آموزشی شرکت کردند.
شریفی زارچی افزود: مدیریت حج و زیارت استان با برگزاری دوره ها و همایش های آموزشی و توجیهی زائران را نسبت به اعمال و مناسک حج، قوانین کشور عربستان سعودی و نکات امنیتی آگاه می کند و تاکنون 80 درصد این دوره ها برگزار شده است.
وی ادامه داد: با توجه به تفاوت قیمت هتل ها، زائران یزدی از هزینه های از حدود 118 میلیون و 900 هزار ریال تا 128 میلیون و 900 هزار ریال پرداخت کرده اند.
وی با یاداوری برگزاری همایش متمرکز آموزشی و توجیهی زائران استان یزد و برگزاری نمادین مناسک حج در این همایش ادامه داد: از سال 1391 تاکنون نمایشگاه و فروشگاهی به عنوان غرفه های سوغات ویژه زائران حج با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولیدات و اقتصاد ملی برپا شده است.
مدیر حج و زیارت یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال گذشته 24 هزار و 156 نفر در قالب 366 گروه به عتبات عالیات مشرف شدند که اعزام 6 هزار و 521 نفر به صورت زمینی و 17 هزار و 627 نفر به صورت هوایی بود.
شریفی زارچی دیدار کارگزاران حج در استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و استاندار، برگزاری همایش زنان زائر، دیدار با خانواده شهدای منا، تجدید بیعت با آرمان های شهدا، برگزاری همایش دوچرخه سواری از میدان آزادی تا مدیریت حج و زیارت استان و اعزام دوچرخه سواران به مشهد الرضا را از برنامه های هفته حج در استان یزد عنوان کرد.
در این نشست حجت الاسلام سیدحسن میررحیمی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد نیز گزارشی از فعالیتهای انجام شده در این دفتر ارایه کرد.
7532 / 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.