پیام های بیشماری روزانه از کانال های مختلف اطلاع رسانی اعم از شبکه های اجتماعی و رسانه های رسمی کشور منعکس می شود اما به دلیل تعدد و حجم زیاد، پیام ها اثرگذاری چندانی ندارد و بیشتر مخاطبان و کاربران به صورت گذرا از آن عبور می کنند.
تاثیرگذاری پیام هایی که در گذشته از سوی شبکه های صدا و سیما منعکس می شد اثرگذاری و ماندگاری بیشتری در اذهان داشت و شاید دلیل آن نبود کانال های ارتباطی مانند اکنون است که شبکه های اجتماعی فضای مجازی هر روز به سرعت در حال گسترش هستند.
بابا برقی و باباگازی 2 شخصیت انیمیشنی بودند که در طول سال در قالب پیام هایی در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه برق و گاز در شبکه های سیما به مردم و به خصوص کودکان و نوجوانان، شیوه های مصرف صحیح و بهینه را آموزش می دادند و به یکی از شخصیت های محبوب نسل آن زمان تبدیل شده بودند.
امروز اگرچه مراکز انتقال پیام در کمترین زمان و در حجم بسیار زیاد ممکن شده و شبکه های اجتماعی فضای مجازی می توانند پیام ها را به سرعت مخابره کنند اما حجم بالای پیام ها مانع از اثرگذاری آن شده و این موضوع می توانند یکی از ضعف ها فضای مجازی در حوزه تاثیرگذاری باشد.
بارش مطالب مختلف بر اذهان کاربران در فضای مجازی فرصت اثرگذاری آن را از کاربر می گیرد و عطش کسب اطلاعات مانع از دریافت صحیح پیام ها می شود و این موضوع باعث شده که کاربران تنها به دنبال موضوعات جدید باشند بدون آنکه ذره ای بر روی این موضوعات تامل نمایند.
ایجاد کانال های ارتباطی با موضوعات تخصصی از جمله در حوزه صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند بخشی از مشکلات فعلی حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را برطرف کند و دستگاه های ذیربط در ایجاد ساز و کاری برای انتقال پیام به مخاطبان خود تلاش نمایند و این ساختار را می شود در فضای مجازی مدیریت کرد به شرط آنکه چارچوب های یک رسانه حرفه ای در آن رعایت شود و هدف تنها پر کردن فضای سایت و یا کانال نباشد.
با ظهور شبکه های اجتماعی برخی از مدیران این شبکه ها که فاقد سواد رسانه ای هستند تنها به کمیت و میزان بارگذاری مطالب بسنده می کنند و توجه چندانی به کیفیت مطالب و یا میزان اثرگذاری آن ندارند در حالیکه هدف اصلی از انتقال پیام اثرگذاری آن است.
در فصل تابستان امسال مصرف آب و برق به تبع افزایش دمای هوا رشد فزایندهای یافته و مسئولان حوزه انرژی به دنبال انتقال این پیام به مشترکان خود هستند که در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید و در این راستا از ظرفیت فضای مجازی نیز بهره می برند.
براساس اعلام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه مصرف برق در این روزها به 685 مگاوات رسیده که این میزان مصرف بی سابقه بوده است و می طلبد مشترکان برای جلوگیری از خاموشی، به صورت منطقی و بهینه از برق استفاده کنند.
استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مانند لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و اتو در ساعات اوج مصرف برق یعنی از ساعت 12 ظهر تا 16 و از ساعت 19 تا 23 است از توصیه های مسئولان شرکت برق کرمانشاه به مشترکان است.
استفاده از دور کند کولر آبی تنظیم کولر گازی بر روی درجه 25، خاموش کردن لامپ ها در ساعات روز و استفاده از نور طبیعی از دیگر توصیه های مسئولان شرکت برق به مشترکان برق در استان کرمانشاه برای جلوگیری از خاموشی است.
در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 730 هزار مشترک برق وجود دارد که 50 درصد آن در شهر کرمانشاه است.
**خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.