به گزارش ایرنا؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس روز دوشنبه به نقل از سرهنگ علیرضا مرزبانی، عنوان کرد: پلیس فتا استان کرمانشاه در پی دریافت شکایت های تلفنی متعدد از یک کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام مبنی بر انجام اعمال مجرمانه، موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: تحقیقات علمی کارشناسان پلیس فتا منجر به شناسایی مردی زن نما شد که با طرح داشتن یک فرزند مبتلا به سرطان و بالا بودن هزینه های درمانی، احساسات کاربران را جریحه دار و آنان را ترغیب به پرداخت مبلغ 100 هزار ریال در ازای نقاشی از عکس های ارسالی آنان می کرد.
این مقام انتظامی ادامه داد: کاربران فریب خورده علاوه بر اینکه پس از پرداخت وجه، کالایی دریافت نمی کردند، بلکه عکس های آنان در اختیار مرد مجردی قرار می گرفت که زمینه اخاذی را نیز فراهم می کرد.
سرهنگ مرزبانی با اشاره به اینکه متهم ساکن شهرستان اسلام آبادغرب بود، گفت: عوامل انتظامی این شهرستان با هماهنگی مقام قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که در بازجویی های پلیس به کسب 800 میلیون ریال پول از این روش معترف و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: از آنجا که کاربران فریب خورده به دلیل پایین بودن مبلغ کلاهبرداری، از طریق مراجع قضائی اقدام نکرده اند، لذا پیش بینی می شود مبلغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار باشد.

**در زمان دانلود نرم افزار، مراقب باشید!
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: کاربران برنامه ها و نرم افزارهای لازم و کاربردی را از سایت های معتبر دریافت کنند و وارد سایت های بی نام و نشان نشوند.
سرهنگ علی کریمی افزود: تلفن هوشمند امروزه به یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده برای فعالیت‌های روزمره تبدیل و باعث شده است روزانه شاهد ایجاد صدها برنامه مختلف از بازی های تلفن های هوشمند گرفته تا برنامه های کاربردی باشیم، از سوی دیگر افزایش دانلود این برنامه ها باعث شده است افراد سودجو نیز وارد این عرصه شده و اقدام به نوشتن برنامه های مخرب و یا حتی کلاهبرداری کنند.
وی افزود: فرد مجرم برنامه ای می نویسند که با آن به راحتی به کلیه قسمت های تلفن همراه از جمله پیامک، گالری تصاویر، فیلم ها و دفترچه تلفن دسترسی کامل داشته باشد سپس برنامه را در قالب یک ابزار مفید برای دانلود منتشر می کند سپس با در اختیار داشتن اطلاعات فرد قربانی اقدام به اخاذی می نماید.
سرهنگ کریمی ادامه داد: از سوی دیگر کلاهبرداران با انتشار تبلیغات مختلف اقدام به فروش نرم افزار می کنند که خریدار پس از خرید متوجه می شود برنامه آن چیزی که وعده داده بودند نیست و چون مبلغ خرید نیز اندک است اقدام به شکایت نمی کند.
وی در پایان گفت: دارندگان گوشی هوشمند باید بر روی گوشی خود برنامه‌ها و نرم افزار‌های امنیتی را نصب و از دانلود بی مورد نرم افزارها و کلیپ های موجود در سایتها خودداری و فقط برنامه‌ها و نرم افزارهای لازم و کاربردی را از سایت های معتبر دریافت کنند و وارد سایت های بی نام و نشان برای دانلود نشوند.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.