به گزارش ایرنا؛ پایگاه خبری پلیس روز شنبه به نقل از سرهنگ محمدرضا امیری اعلام کرد: بدنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه یک نفر سارق سابقه دار و حرفه ای به هویت معلوم با تشکیل باندی سه نفره اقدام به سرقت های متعدد منزل در سطح شهر کرمانشاه می کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی کرمانشاه قرار گرفت.
وی ادامه داد: با تحقیقات به عمل آمده و اقدام های فنی و پلیسی، آدرس و محل تردد متهم شناسایی شد و با کسب مجوز قضائی و تعقیب و مراقبت شبانه روزی در نهایت متهم در یکی از محله های شهر کرمانشاه در مخفیگاه خود طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از مواجهه با دلایل و مستندات به دست آمده به 14 فقره سرقت منزل با همدستی دو نفر دیگر به هویت های معلوم اعتراف کرد، لذا بلافاصله محل اختفای دیگر همدستان وی نیز شناسایی و نسبت به دستگیری آنها اقدام شد.
سرهنگ امیری در خاتمه افزود: محل های سرقت بازسازی و مالباختگان شناسایی شدند، همچنین پرونده پس از انجام تحقیقات به همراه متهمان به دادسرا ارسال و با صدور قرار صادره از آن طریق روانه زندان مرکزی کرمانشاه شدند.

**حضور گشت های پیاده در معابر پرتردد کرمانشاه
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که به منظور افزایش امنیت برای شهروندان از گشت های محسوس و نامحسوس در معابر پرتردد استفاده می شود.
سرهنگ رضا شیرزادی هدف از اجرای این طرح را کاهش سرقت، جلوگیری از ایجاد مزاحمت توسط هنجارشکنان و ایجاد احساس امنیت در میان مردم اعلام کرد.
به گفته وی، در این طرح علاوه بر ماموران انتظامی شهرستان از پلیس های افتخاری، شبگردها و نگهبانان محله نیز استفاده می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: پلیس های افتخاری حاضر در این طرح آموزش های لازم به منظور مبارزه با سرقت را دیده و تاکنون نقش موثری در راستای پیشگیری از وقوع سرقت داشته اند.
سرهنگ شیرزادی افزود: پلیس های افتخاری حاضر در این طرح با لباس های مخصوص و در کنار ماموران انتظامی کلانتری ها به گشت زنی می پردازند.

**کشف یک میلیارد و 80 میلیون ریال کالای قاچاق در کنگاور
فرمانده انتظامی کنگاور از کشف یک میلیارد و 80 میلیون ریال کالای قاچاق طی سه عملیات جداگانه خبر داد و گفت: با توجه به نامگذاری سال 96 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛ منویات معظم له در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ حسین براری افزود: در همین راستا ماموران با انجام اقدام های اطلاعاتی موفق شدند سه محموله کالای قاچاق را طی عملیات های جداگانه ای توقیف کنند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در این عملیات ها تعداد زیادی کولرگازی، لوازم خانگی، البسه و مقادیری کودشیمیایی قاچاق کشف شده است.
سرهنگ براری به اشاره به توقیف سه دستگاه خودرو و دستگیری چهار قاچاقچی در این زمینه، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شده اند، همچنین کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را یک میلیارد و 80 میلیون ریال برآورد کرده اند.

**توقیف محموله یک و نیم میلیاردی گوشی قاچاق
جانشین فرماندهی انتظامی استان از توقیف محموله گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط پلیس آگاهی خبر داد و گفت: عوامل پلیس آگاهی استان با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند یک باند قاچاق کالا را که در شهرستان های مرزی استان کرمانشاه فعال شده بود، شناسایی کنند.
سرهنگ مرزبانی اظهار کرد: براساس تعقیب و مراقبت های صورت گرفته مشخص شد که اعضای این باند یک محموله تلفن همراه قاچاق را از کشور عراق خریداری و روانه استان کرمانشاه کرده اند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: بر همین اساس یک تیم عملیاتی از ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی مقام قضائی به محور تردد قاچاقچیان در جاده سراب نیلوفر به کرمانشاه اعزام شدند و پس از چندین ساعت تحت کنترل قرار دادن محور، نهایتا خودروی مورد نظر را مشاهده و در عملیاتی ضربتی متوقف کردند.
سرهنگ مرزبانی گفت: در بازرسی دقیق از خودرو 98 دستگاه گوشی تلفن همراه فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی و مجوز قانونی کشف شد که طبق اظهارات متهم، محموله از مرزهای غربی به مقصد استان های مرکزی کشور بارگیری شده بود.
وی با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**اجرای طرح تشدید پاکسازی مناطق جرم خیز و آلوده در اسلام آبادغرب
فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با حضور دادستان شهرستان در 2 روستای بخش مرکزی و یکی از محلات آلوده و جرم خیز این شهرستان خبر ‌داد.
سرهنگ بهروز سرتیپ نیا گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف مبارزه با سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پر خطر، این عملیات با حضور ماموران انتظامی کلانتری ها، یگان امداد و ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر، آگاهی، پلیس امنیت عمومی و پرسنل ستادی و اکیپی از یگان ویژه و پلیس امنیت عمومی استان و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا (سپکا) در چند روستای جرم خیز بخش مرکزی و یکی از محلات جرم خیز شهرستان با حضور 'صادق عزیزی' دادستان شهرستان به مرحله اجرا در آمد.
وی اظهار کرد: هشت نفر از خرده فروشان مواد مخدر در این طرح شناسایی و با حکم مقام قضائی از منزل آنان بازرسی به عمل آمد که در نتیجه آن دو کیلو و 500 گرم موادمخدر از نوع تریاک و شیره تریاک کشف شد.
این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح سه قبضه اسلحه غیرمجاز، 200 عدد فشنگ و چهار تیغه خشاب کشف شد، همچنین 2 نفر سارق احشام دستگیر و در بازجویی های پلیس آگاهی به چهار فقره سرقت احشام اقرار کردند.
فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: در این طرح 13 دستگاه موتورسیکلت سرقتی، فاقد مدارک و پلاک مخدوش و چهار دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد و 9 نفر معتاد متجاهر دستگیر و برای ترک تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.

** کشف زمین خواری 500 میلیون ریالی در هرسین
فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از دستگیری فردی خبر داد که بیش از 12 هزار متر مربع از اراضی ملی را به ارزش 500 میلیون ریال به صورت غیرقانونی تصرف کرده بود.
به گزارش ایرنا؛ پایگاه خبری پلیس به نقل از سرهنگ همتعلی شکری اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده با موضوع تصرف غیر قانونی اراضی ملی از اداره منابع طبیعی شهرستان هرسین به پلیس آگاهی، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس، پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با تحقیق و بررسی انجام شده توسط ماموران پرونده، مشخص شد زمینی به مساحت بیش از 12 هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی به ارزش 500 میلیون ریال توسط فردی به صورت غیر قانونی در یکی از روستاهای توابع مورد تصرف قرار گرفته است.
این مقام انتظامی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی نسبت به دستگیری متهم اقدام شد و وی به جرم خود مبنی بر تصرف غیر قانونی از اراضی ملی اعتراف کرد، لذا در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.