مراد شیخ ویسی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بالگرد در صورت نیاز و مواقع بحرانی برای اعزام نیرو و اطفای حریق در مناطق صعب العبور به پرواز در می آید.
وی اظهار داشت: با پیگیری مسئولان استانی و از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور این بالگرد به استان اختصاص یافته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: در پی بارندگی های بسیار خوبی که در اوایل سال شاهد بودیم پوشش جنگلی و مرتعی استان خوشبختانه متراکم و غنی است و به همین دلیل ما باید تمهیدات لازم را برای پیشگیری و اطفای حریق داشته باشیم.
شیخ ویسی اضافه کرد: 30 دستگاه دمنده اطفای حریق برای استان خریداری شده که این دستگاه ها برای اولین بار است که در کشور استفاده می شود و کارآیی بسیار خوبی دارد.
وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم به مردم ارائه شده اظهار داشت: اخذ بیمه بی نام از دیگر اقدام هایی است که این اداره کل انجام داده است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: 100 فقره بیمه بی نام اخذ شده که اگر فردی در آتش سوزی ها دچار صدمه و جراحت شد از آن استفاده می شود.
وی گفت: مردم، ادارت، سمن ها، نیروهای نظامی و انتظامی در مهار آتش سوزی ها کمک کار ما هستند و از مردم تقاضا داریم در زمان بروز آتش سوزی ها به سامانه 1504 سریع اطلاع دهند تا اکیپ های اطفا حریق وارد عمل شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: مردم از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع امتناع کنند و اگر هم احساس کردند دامنه آتش در حال گسترش است به سرعت آن را خاموش کنند و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل نمایند.
جنگلهای طبیعی استان حدود 528 هزار و 900 هکتار است یعنی حدود 5/21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور دو دهم هکتار و جهانی آن شش تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1/4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان شش دهم هکتار است.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.