به گزاری ایرنا؛ پایگاه خبری پلیس روز شنبه به نقل از سرهنگ علیرضا مرزبانی اعلام کرد: در پی دریافت شکایت های متعدد از سوی چندین واحد صنفی در شهرستان کنگاور مبنی بر کلاهبرداری از سوی یکی از آشپزان مجالس عروسی و عزا، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد فروشندگان، اقلام مورد نیاز را خریداری و پرداخت وجه نقد را به بعد از برگزاری مراسم موکول می کرد و با این روش توانسته بود از هفت واحد صنفی مبلغ 2 میلیارد ریال کلاهبرداری کند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: عوامل انتظامی پس از شناسایی متهم با حکم مقام قضائی برای دستگیری وی اقدام کردند، اما مجرم محل سکونت خود را به تهران منتقل کرده بود و پس از مدتی با سرقت یک دستگاه پراید و عزیمت به منطقه، در دام ماموران پاسگاه انتظامی کرماجان شهرستان کنگاور گرفتار و پس از تعقیب و گریز تسلیم قانون شد.
سرهنگ مرزبانی ادامه داد: متهم 30 ساله در بازجویی های عوامل انتظامی به بزه انتسابی اعتراف کرده است، همچنین تلاش پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.

**توقیف محموله /25 میلیاردی گوشی قاچاق در جوانرود
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف یک محموله گوشی‌ تلفن همراه قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان جوانرود خبر داد.
سردار منوچهر امان اللهی اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان جوانرود، حین گشت‌ زنی در سطح حوزه استحفاظی به راننده یک دستگاه پژو که در حال بارگیری و جاسازی گوشی‌ تلفن همراه بود، مشکوک شدند و بلافاصله خودرو را توقیف و جهت بررسی بیشتر به همراه راننده به یگان انتظامی انتقال دادند.
وی افزود: در بازرسی دقیق از خودرو 117 دستگاه گوشی تلفن همراه و 10 دستگاه تبلت فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی و مجوز قانونی کشف شد که طبق اظهارات متهم، محموله از مرزهای غربی به مقصد استان های مرکزی کشور بارگیری شده بود.
این مقام ارشد انتظامی گفت: در این راستا یک نفر متهم که فاقد سابقه کیفری است، دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**کشف 450 میلیون ریال کالای قاچاق در هرسین
فرمانده انتظامی هرسین گفت: با اقدام های اطلاعاتی یک محموله کاروانی کالای قاچاق به ارزش 450 میلیون ریال در این شهرستان کشف شده است.
سرهنگ همتعلی شکری اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر تردد خودروهای حامل قاچاق در مسیر کرمانشاه- بیستون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان هرسین قرار گرفت.
وی افزود: پلیس شهرستان با انجام اقدام های اطلاعاتی، به 2 دستگاه وانت نیسان در محور موردنظر مشکوک شده و خودروهای مذکور را با استفاده از موانع بازدارنده متوقف کرد.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از خودرو های توقیفی، 23 قلم انواع کالای قاچاق شامل: هفت دستگاه کولرگازی، چهار دستگاه ماشین لباسشویی، 2 دستگاه تلویزیون ال ای دی، دو دستگاه یخچال فریزر و ... کشف شد.
سرهنگ شکری با اشاره به اینکه ارزش کالاهای مکشوفه 450 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا 2 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

**انهدام باند سارقان مغازه در کرمانشاه
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از انهدام باند سارقان مغازه و کشف 19 فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وصول یک فقره پرونده سرقت از مغازه توسط یکی از کلانتری های شهر کرمانشاه به همراه یک نفر متهم به هویت معلوم که حین ارتکاب جرم دستگیر شده بود، پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ محمدرضا امیری در تشریح این خبر افزود: تیمی مجرب از کارآگاهان مبارزه با سرقت، تحقیقات همه جانبه ای را از متهم در راستای کشف سرقت ها در سطح شهر کرمانشاه آغاز کردند و در نهایت وی به 18 فقره سرقت مغازه و یک فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کرد.
این مقام انتظامی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم اموال مسروقه را به شخصی با هویت معلوم با محل سکونت مشخص به فروش رسانده است، لذا فرد مالخر نیز با هماهنگی قضائی دستگیر شد و پس از مواجهه حضوری با متهم به خرید اموال مسروقه از وی اعتراف کرد.
سرهنگ امیری در خاتمه گفت: با راهنمایی متهم محل های سرقت بازسازی و مالباختگان شناسایی شدند، همچنین در این راستا پرونده تحت رسیدگی قرار دارد.

**دستگیری سارق حرفه ای با 10 فقره سرقت
فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری سارق حرفه ای با 10 فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت با شگردهای مشابه در حوزه کلانتری 22 ظفر، ماموران این کلانتری رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
سرهنگ رضا شیرزادی توضیح داد: ماموران این کلانتری پس از انجام کارهای اطلاعاتی توانستند سارق حرفه ای را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است، گفت: متهم در بازجویی های اولیه در کلانتری به 10 فقره سرقت قطعات خودرو معترف شده است.
سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه از تمام توان خود به منظور مقابله با سرقت استفاده خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی انجام شده آمار وقوع سرقت در ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.