به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ ' حسین حسین زاده ' افزود: بر اساس بررسی آماری اداره عملیات پلیس اصفهان ،وقوع جرم سرقت 10 درصد، نزاع و درگیری های خیابانی 16 درصد، جرایم خشن 16 درصد، تصادفات جاده ای و رانندگی 45 درصد و جرایم اخلاقی 35 درصد کاهش یافته است.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماه رمضان که در آن اوج فضیلت های الهی و معارف دینی وجود دارد، تاثیر بسزایی در کاهش وقوع انواع جرم در جامعه و افزایش امنیت اجتماعی دارد.
وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان نوعی تحول درونی در انسان ها ایجاد می کند و فیوضات این ماه به حدی است که حتی انسان های بزهکار و خلافکار جامعه را نیز از موهبات خود محروم نمی سازد.
سرهنگ حسین زاده افزود: اکثر مجرمان حرمت این ماه را حفظ و از انجام انواع بزهکاری ها پرهیز می کنند.
وی اضافه کرد: هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان شاهد کاهش وقوع انواع جرایم مانند سرقت، قتل و آدم ربایی و سایر جرایم که این مهم از برکت این ماه محسوب می شود.
سرهنگ حسین زاده در پایان تصریح کرد: همه انسان ها فطرتا خداجو هستند و این نکته باعث می شود که حتی تبهکاران هم در ماه مبارک رمضان به یکسری خط قرمز ها معتقد باشند.
وی با بیان اینکه در ماه محرم نیز گاهی دیده می شود افرادی که دارای مشکلات اخلاقی هستند به برکت وجود امام حسین (ع)، در ایام عزاداری و در مراسم های مخصوص این ماه شرکت می کنند، افزود: این افراد در ماه محرم نیز خیلی از کارهای ناپسند خود را ترک می کنند و برگزاری اینگونه مجالس تاثیر مستقیم بر روح و روان آدمی می گذارد و موجبات کاهش وقوع جرایم و بزه کاری و افزایش آرامش می شود و امنیت را در محیط های خانواده و جامعه برقرار می سازد.
ت/ 6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.