به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین نقوی حسینی که به عنوان سخنران ویژه مراسم روز جهانی قدس در جمع راهپیمایان کرمانشاهی سخن می گفت، اظهار کرد: حلقه محاصره رژیم صهیونیستی در منطقه روز به روز تنگ تر می شود و جنایت هایی هم که خود آن ها مرتکب می شوند این حلقه محاصره را تنگ تر می کند.
وی همچنین با اشاره به اقتدار روزافزون ایران در خاورمیانه و جهان، گفت: این همه عزت و سربلندی که امروز از آن برخورداریم مرهون جانفشانی و استقامت امام راحل (ره) است که یک تنه در مقابل قدرت های کوچک و بزرگ جهان ایستاد.
نقوی یادآوری کرد: اگر امروز دنیا در مقابل اراده جمهوری اسلامی سر تسلیم فرود می‌ آورد به دلیل نهضتی است که حضرت امام (ره) آن را ایجاد کردند و توسط مقام معظم رهبری قدرتمندانه ادامه یافت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، همچنین با اشاره به بازدیدهای گذشته بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای از سایت فردو، اظهار کرد: بازرسان سازمان بارها با تعجب سوال می پرسیدند که آیا این تجهیزات هسته ای توسط دانشمندان ایرانی ایجاد شده است و زمانی که پاسخ مثبت دریافت کردند بر توانایی کشور ایران اقرار کردند.
وی خاطرنشان کرد: ایرانی که امروز جزو قدرت های بزرگ منطقه به شمار می رود و دشمنان نیز بر آن صحه گذاشته اند همان کشوری است که در ابتدای پیروزی انقلاب هیچ چیزی از خود نداشت و برای تامین نیازهای اولیه نیز با مشکل روبرو بود.
نقوی ادامه داد: به برکت انقلابی که توسط امام (ره) بنا نهاده شد و رهبر معظم انقلاب نیز آن را به خوبی و با اقتدار تمام ادامه داد امروز از چنان پیشرفتی برخوردار شده ایم که هیچ ابرقدرتی توان زورگویی به ما را ندارد.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی به اتهامات دشمنان علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: آن هایی که هیروشیما و ناکازاکی را بمباران اتمی کردند و باعث قتل 150 هزار انسان بی گناه شدند، تروریست و جنایتکارند.
وی افزود: آن هایی که سال هاست سرزمین فلسطین را اشغال کرده و تاکنون هزاران زن و کودک و مسلمان بی گناه این کشور را به شهادت رسانده اند و آن هایی که 2 سال است به مردم یمن حمله نظامی می کنند، تروریست و ضد حقوق بشرند.
نقوی یادآوری کرد: اگر ایران از سرزمین خود دفاع و با تروریست ها مبارزه کند از سوی استکبار به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می شود در حالی خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.
وی در پایان با قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: کرمانشاه از دیرباز به عنوان سرزمین پهلونان و قهرمانان زبانزد خاص و عام بوده و امروز هم مردم این دیار نشان دادند که بهترین مدافع برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.