'ماموستا سلام امینی' روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در روز جمعه تاکید کرد و گفت: علمای شافعی مذهب از پیامبر روایت کرده اند که هر گاه مسلمانان توانایی مادی در مقابله با دشمنان دین نداشتند حداقل با زبان بیزاری خود را بیان کنند.
امام جمعه سردشت افزود: از صدر اسلام تاکنون بزرگترین دشمن اسلام یهود است و توطئه های آنان ضد مسلمانان در دنیا بارها دیده و شنیده می شود چون اساس فتنه انگیزی ها و شرارت ها آنان هستند، نمی شود به آنها اعتماد کرد.
ماموستا امینی این دیدگاه برخی از دولت های اسلامی که به خاطر برخی منفعت های دنیوی دست به دامان رژیم صهیونیستی می شوند را مردود خواند و افزود: وظیفه داریم به پیروی از خط امام راحل (ره) و فرمایش پیامبر (ص) از این دشمن بیزاری جوئیم.
ماموستا امینی ایران را به پاس وجود مفسرین، عالمان و محدثین که نظرات آنها در سطح جهانی قابل است را دینی ترین کشور در بین جوامع اسلامی معرفی کرد و افزود: امروزه کشور ما با رعایت این ویژگی ها به عنوان یک قدرت خاورمیانه مطرح است.
فرماندار سردشت نیز در این جلسه با محکوم کردن حادثه تروریستی تهران، جواب دندان شکنانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به جا ارزیابی کرد و گفت: تهدید تروریست ها که هر چند نگرانی هایی را در پی داشت ولی در نهایت تبدیل به فرصت شد.
نژاد جهانی بیان کرد: ملت ایران از همه اقوام و مذاهب متحد و در یک اجماع ملی از حرکت موشکی سپاه پاسداران حمایت و ابراز شادی و خوشحالی کردند و این موضوع نقشه ها و دسیسه های دشمنان را نقش بر آب کرد و در واقع یک تغییر معادلاتی در حوزه منطقه ای و جهانی بود.
جهانی در مورد بازنگری اداره منابع طبیعی بر سیاست های اداری پافشاری کرد و گفت: سیاست های قلع و قمع اگرچه در جای خودش ضروری است اما پیشگیرانه نبوده است.
وی بیان کرد: قیاس تخریب جنگل توسط روستائیان به قصد کشاورزی و تولید باید متفاوت تر از تصرفات عمده توسط زمین خواران و جنگل خواران باشد.
وی با اشاره به اینکه برای حفاظت از جنگل دیدگاه ها باید آینده نگرانه و مبتنی بر توسعه پایدار محیط زیست باشد، گفت: در روستاهایی که نیاز به مکان های ورزشی روباز، طرح های عمرانی، فضاهای آموزشی و غیره وجود دارد با رعایت مراتب اداری و اجرایی درصدد واگذاری هدفمند مبتنی بر ارزش افزوده و کنترل باشیم.
در ادامه جلسه روسای ادارات راهداری و منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت به ارائه گزارش عملکرد خود در سال 95 پرداختند.
استقرار دولت الکترونیک در شهرستان، راه اندازی بانک اطلاعاتی ادارات، همکاری لازم با ستاد عفاف و حجاب، مستقر شدن ناجیان غریق در آبشار شلماش برای حفاظت از جان گردشگران به مناسب فرارسیدن تعطیلات تابستانی و همچنین آماده سازی مهمانسراها با توجه به حضور میهمانان داخلی و خارجی در سالروز بمباران شیمیایی سردشت از مهمترین مصوبات جلسه شورای اداری شهرستان سردشت است.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار با اقلیم کردستان عراق واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.