به گزارش خبرنگار ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور مرزنشینان روزه دار و همیشه در صحنه شهرهای غرب استان کرمانشاه با وجود گرمای هوا در این مناطق آغاز شد و مردم به صورت متحد و منسجم از قشرهای مختلف در این آیین حضور پیدا کرده اند.
در راهپیمایی روز جهانی قدس، تشکل ها و گروه های مختلف در کنار نیروهای نظامی و انتظامی حضور پرشوری دارند و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن سران استکبار، فریاد 'مرگ بر استکبار' ،'مرگ بر اسراییل' و 'حمایت از فلسطین حمایت از اسلام است'، سر دادند.
در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان قصرشیرین که دقایقی پیش از میدان مرزبانی این شهر آغاز شد، قشرهای مختلف مردم ، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران ، دانش آموزان و دانشجویان حضور چشمگیری دارند.
در این آیین، راهپیمایان با حمل پرچم ها و پارچه نوشته هایی با مضامین شعارهای ضداستکباری و بیداری اسلامی و روز جهانی قدس به سمت مسجد جامع محل برگزاری نماز جمعه قصرشیرین در حرکت هستند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان سرپل ذهاب نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، مسئولان و کارمندان، اصناف و بازاریان ، خانواده های معظم شهدا ، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ، دانش آموزان و دانشجویان به صورت سازمان یافته از میدان امام خمینی (ره) این شهر آغاز شده است.
راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی مزین به شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و با سردادن شعارهای ضد استکباری در حال حرکت به سمت مصلای نمازجمعه این شهر محل اجتماع عظیم نمازگزاران هستند.
همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز جمعه با حضور مردم ولایت مدار شهرستان گیلانغرب همزمان با سایر نقاط ایران اسلامی و آزادی خواهان جهان آغاز شد.
راهپیمایی روز جهانی قدس در گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور از میدان جمهوری اسلامی آغاز شد و راهپیمایان و شرکت کنندگان در این آیین با سر دادن شعارهای ضد استکباری به سمت میدان توحید و مصلای نماز جمعه محل تجمع راهپیمایان در حرکت هستند.
راهپیمایان با در دست داشتن پرچم و پلاکاردهایی مزین به شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ براستکبار ، فلسطین حمایتت می کنیم و بیت المقدس آزاد باید شود ، خشم و انزجار خود را از جنایت های رژیم غاصب صهیونیست و حامیان آن اعلام کردند.
شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه در مجموع با برخورداری از حدود 250 کیلومتر مرز با عراق ، در مجموع یش از 220 هزار تن جمعیت دارند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.