به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم شکیبا روز سه شنبه در کارگروه شورای سلامت شهرستان روانسر افزود: پیشگیری از این بیماری ساده و آسان است و مردم می توانند با رعایت نکات بهداشتی از ابتلای به آن جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون تنها یک نفر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو در استان فوت کرده است، گفت: غیر از این مورد هیچ فوتی دیگری براثر بیماری تب کریمه کنگو در استان نداشته ایم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: دیر مراجعه کردن به پزشک دلیل فوت این فرد کرمانشاهی بود که براثر بیماری تب کریمه کنگو جان خود را از دست داد.
شکیبا اظهار داشت: همه موارد مشکوک به این بیماری را در استان مورد آزمایش قرار دادیم و خوشبختانه مورد جدیدی از ابتلا و یا فوت هم استانی ها مشاهده و گزارش نشد.
وی اضافه کرد: فضای مجازی نگرانی های مردم را به شدت بالا برد و مراجعه به مراکز درمانی به طور محسوسی افزایش پیدا کرد و از مردم می خواهیم که به شایعات توجه نکنند و از رسانه های رسمی اخبار مربوط به این حوزه را پیگیری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان نیز در مقابله و کنترل این بیماری بسیار خوب عمل کرد.
فرماندار روانسر نیز گفت: اجرای طرح تحول سلامت از افتخارات دولت تدبیر و امید است و مردم نیز خدمات آن را به خوبی احساس کردند.
حسین ویسمرادی افزود: اجرای این طرح از 20 سال پیش مطرح بود اما با روی کار آمدن دولت یازدهم اجرایی شد و در دولت دوازدهم نیز با کیفیت و خدمات بهتر و بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: دسترسی آسان و بیشتر مردم به پزشک و کاهش هزینه های درمانی از جمله هزینه های بیمارستانی از جمله دستاوردهای این طرح است.
فرماندار روانسر ادامه داد: 81 درصد اعتبارات وزارات بهداشت و درمان صرف اجرای هر چه بهتر طرح تحول سلامت شده و یکی دیگر از اقدام های خوب دولت، پوشش 11 میلیون نفر بدون بیمه در سراسر کشور بود.
ویسمرادی اضافه کرد: یکی از شاخص های توسعه موضوع بهداشت و سلامت است و اگر می خواهیم از توانمندی و استعدادهای جامعه نهایت استفاده را ببریم باید به مقوله سلامت توجه کنیم.
وی بیان داشت: باید تهدیدات بهداشتی و اجتماعی را جدی بگیریم و با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم هزینه ها را کاهش دهیم.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.