فرامرز اکبری روز یکشنبه در جریان بازدید از پایانه مرز بین المللی خسروی و روند آماده سازی مسیر قصرشیرین به خسروی افزود: برای ایام اربعین حسینی، 140 هکتار زمین برای احداث توقفگاه خودرو در نظر گرفته شده که این توقف گاه ها در چهار نقطه از مسیرهای منتهی به مرز خسروی ایجاد می شود.
وی با بیان این که کار ترمیم آسفالت مسیر، روشنایی معبرها، احداث سرویس های بهداشتی مسیرها در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور کار احداث این توقف گاه ها به پایان برسد.
وی اظهارداشت: برای سرویس دهی مناسب به زائران حسینی، باید مقدمات و زیرساخت های لازم در مرز خسروی فراهم شود و اکنون این مهم در دستور کار جدی مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط است.
وی بیان کرد: ظرفیت های مرز رسمی خسروی برای تردد زوار بسیار زیاد است و این مرز با داشتن بزرگ ترین پایانه مرز زمینی خاورمیانه مناسب ترین زیرساخت را برای تردد زوار دارد.
فرماندار قصرشیرین، وجود مکان های اقامتی متعدد و هتل های با درجه کیفیت مناسب را از دیگر ظرفیت های شهر قصرشیرین عنوان کرد.
اکبری ادامه داد: پیش بینی ها بر این است با توجه به شرایط مناسب مرز رسمی خسروی و وجود بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه در این منطقه، شمار زائران حسینی برای تردد از این مرز و عزیمت به عراق، به 500 هزار تن افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد که با صلابت، اقتدار و هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی، هم اکنون امنیت کامل بر مرزهای شهرستان قصرشیرین حاکم است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمان پذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
با پیگیری های مسئولان استان کرمانشاه، با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده ولی به دلیل مسایل امنیتی داخل عراق، این مرز رسمی به روی زوار ایرانی بسته است.
مرز رسمی خسروی هفدهم خرداد سال 92 به دنبال وقوع حادثه تروریستی در مسیر تردد زوار ایرانی در آن سوی مرز که به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زایر ایرانی منجر شد مسدود شده است.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.