جهت گیری کاربران در شبکه های اجتماعی فضای مجازی بعد از این 2 حادثه تروریستی اگر چه در ابتدا به سمت اطلاع رسانی می رفت اما پس از پایان یافتن حادثه به سمت تحلیل و تبیین آن سوق پیدا کرد و همه کاربران با قاطعیت حفظ وحدت، انسجام و تلاش برای تقویت امنیت کشور را اولویت همه ایرانیان اعلام می کنند.
ایرانیان فعال در فضای مجازی رویکردی وحدت آفرین در درج مطالب خود داشتند و پیام اتحاد، انسجام و تلاش برای ارتقای امنیت از سوی همه ایرانیان را از طریق شبکه های مجازی به دنیا مخابره کردند.
بسیاری از کاربران در صفحات خود نمادهایی از تهران از جمله برج میلاد را در اکانت های شخصی خود با تلفیفی از متن و عکس با عنوان 'تهران تسلیت' درج کرده بودند.
لزوم هوشیاری مردم برای مقابله با گروه های تروریستی از توصیه های اکید برخی از کاربران است که این گونه پیام های آگاهی بخش را در بازه های زمانی مختلف مخابره می کنند.
در استان مرزی کرمانشاه نیز واکنش ها به این حوادث تروریستی از جنس واکنش سایر نقاط کشور بود و کاربران این استان هم اعلام کردند که ما در این استان مرزی با جان و دل از مرزها حفاظت می کنیم و اجازه نمی دهیم تروریست ها داخل کشور شوند.
کرمانشاه که به استان مدافعان حرم مشهور است، امروز نیز برای حفاظت از مرزهای خود آمادگی کامل دارد و حریم امنی برای ملت ایران می سازد که همگان در آن آسوده خیال باشند.
اقدام به موقع گروه های انتظامی، نظامی و امنیتی در خنثی کردن توطئه تروریست ها از دیگر مطالبی بود که مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته و از هوشیاری و آمادگی این نیروها قدردانی می کنند.
این واکنش ها در فضای مجازی همچنان ادامه دارد و یکی از مباحث اصلی مطالب این شبکه ها را تشکیل می دهد.
واکنش در شبکه های اجتماعی تنها به کاربران عادی بر نمی گردد بلکه علما و روحانیون، شخصیت های سیاسی و فرهنگی از جمله دبیران احزاب، نمایندگان فعلی و گذشته مجلس در استان کرمانشاه نیز به این حوادث در قالب بیانیه در شبکه های اجتماعی واکنش نشان دادند.
علما و روحانیون و شخصیت های اهل سنت استان کرمانشاه نیز در شبکه های اجتماعی پیام های تسلیتی به ملت ایران فرستادند و این حوادث تروریستی را به شدت محکوم نمودند.
شبکه های اجتماعی در 2 روز اخیر به صحنه وحدت، همبستگی و اتحاد ملت ایران تبدیل شده و همگان فارغ از گرایش فکری و دینی و مذهبی، امنیت را جزو نیازهای اصلی و ضروری هر جامعه و زیربنای اساسی توسعه می دانند و خواستار حفظ وحدت برای تحکیم امنیت پایدار در کشور هستند.
در حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران که در 2 عملیات جداگانه در مرقد حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوست، 16 نفر شهید و 43 نفر نیز مجروح شدند.
............................................................................................................................................................................................................................................................
**خبرنگار ایرنا در کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.