به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه اکنون 325 هزار دانش آموز در چهار هزار و 600 مدرسه زیر نظر24 هزار نفر معلم مشغول به تحصیل هستند.
امسال قرار است 30 هزار نفر دانش آموز کلاس اولی بعد از انجام طرح سنجش سلامت در مدارس ثبت نام شوند.

**اجرای طرح سنجش سلامت از خرداد تا مرداد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اعلام اینکه طرح سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اولی از 20 خرداد آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد، گفت: 20 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در سطح استان را بر عهده خواهند داشت.
سلیمان محبی با بیان اینکه نوآموزان کلاس اولی باید به همراه والدین خود برای ثبت نام در مدارس اقدام کنند، اظهار کرد: این نوآموزان پس از ثبت نام که از اول خرداد ماه در مدارس آغاز شده برای شرکت در طرح سنجش سلامت ارجاع خواهند شد.
او با بیان اینکه پس از ثبت نام نو آموزان کلاس اولی در مدارس برای آنها نوبت شرکت در طرح سنجش سلامت در نظر گرفته می‌شود، افزود: دانش آموزان باید در موعد نوبت خود در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت حضور پیدا کنند.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ارزیابی نوآموزان کلاس اولی در پایگاه های سنجش سلامت بر اساس نوبت های از قبل داده شده از روز 20 خرداد آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: نوآموزان کلاس اولی با شش سال سن تمام برای رفتن به کلاس اول در پایگاه های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
محبی با بیان اینکه نوآموزان کلاس اولی حتما باید در طرح سنجش سلامت شرکت کرده باشند، افزود: اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، امکان ثبت نام او در مدارس وجود ندارد.
وی تاکید کرد: نوآموزان کلاس اولی که سال گذشته در دوره پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، دیگر نیازی به شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت را ندارند.

** 30 هزار کلاس اولی در سال تحصیلی جدید
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با پیش بینی حضور 30 هزار نفری نوآموزان کلاس اولی در طرح سنجش سلامت امسال افزود: حدود سه هزار نفر از نوآموزان کلاس اولی، سال گذشته در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
محبی، هزینه طرح سنجش سلامت برای نوآموزان کلاس اولی را 200 هزارریال اعلام کرد و افزود: این وجه باید از طریق دستگاه های پوز (POS) مدارس پرداخت شود.
به گفته محبی، اجرای طرح سنجش سلامت برای نوآموزان کلاس اولی عشایر رایگان است.
وی ادامه داد: نوآموزان کلاس اولی که در طرح سنجش سلامت مشکوک به مشکل شناخته شوند برای ارزیابی های تخصصی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهند شد و نیازی هم به پرداخت مجدد هزینه برای بررسی در پایگاه‌های تخصصی ندارند.
محبی در ادامه با بیان اینکه 20 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در استان کرمانشاه را برعهده خواهند داشت، افزود: تلاش شده پراکنش این پایگاه‌ها بگونه‌ای باشد که والدین دسترسی آسانی به آن‌ها داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سهم شهر کرمانشاه از پایگاه‌های سنجش سلامت را 6 پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار عنوان کرد و افزود: هر ناحیه آموزش و پرورش شهر کرمانشاه 2 پایگاه و برای منطقه هلشی نیز یک پایگاه سیار در نظر گرفته شده است.
محبی گفت: در هر شهرستان نیز یک پایگاه تخصصی سنجش سلامت و در شهر کرمانشاه نیز یک پایگاه تخصصی مادر در مدرسه پسرانه زرشکیان شهرک الهیه شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در طرح سنجش سلامت نوآموزان از نظر قد، وزن، بینایی، شنوایی، هوش و... مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی که در پایگاه‌های سنجش سلامت اولیه مشکوک به مشکل شناسایی شوند، برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهند شد.
محبی در ادامه گفت: از نیمه مرداد ماه نیز نوآموزان پیش دبستانی که بالای پنج سال سن دارند و در مدارس ثبت نام شده اند می توانند در طرح سنجش سلامت شرکت کنند.
به گفته وی در 6 منطقه کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سنقر و کلیایی، پاوه، قصرشیرین و هرسین کار سنجش سلامت پیش دبستانی ها انجام خواهد شد.

**اعلام آدرس پایگاه های طرح سنجش
پایگاه های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 97 / 96 از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام شد.
این مراکز در شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، صحنه، هرسین، سنقر و کلیایی، روانسر، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و دالاهو در مجموع به تعداد 32 پایگاه از 20 خرداد ماه تا پایان مرداد سال جاری آماده خدمت به نوآموزان است.
روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه آدرس این پایگاه های را به شرح ذیل اعلام کرد:
1- میثم، خیابان مصوری/ مهندس شیرزادی، پمپ گازوئیل/ حاج مصطفی منصوبی، روبروی میدان بار/ بخش هلشی(امام رضا ع)/ گل های انقلاب، خ محمد باقر صدر (شیرین)/ دبستان قائم خیابان بهزیستی 22 بهمن/ کمیل، مسکن جنب دبیرستان مطهری/ (شهر کرمانشاه)
2- شهرستان کنگاور، مرکز مشکلات یادگیری.
3- شهرستان صحنه، استثنایی ایثار/ سیار بیستون شهید فهمیده/ سیار دینور، حضرت زینب(س).
4- شهرستان هرسین، مرکز استثنایی مشعل.
5- سنقر و کلیایی، مرکز استثنایی رشد.
6- شهرستان روانسر، مرکز استثنایی تلاش.
7- شهرستان جوانرود، مرکز استثنایی وحدت.
8- شهرستان پاوه، مرکز استثنایی طلوع / سیار باینگان، مجتمع رزمندگان مهران و شهید مطهری / سیار نوسود، امام محمد غزالی و شهدای 7 تیر.
9- شهرستان ثلاث باباجانی، مرکز استثنایی فرشتگان
10- شهرستان اسلام آباد غرب، مرکز استثنایی امید2 / مدرسه نسا / سیار حمیل دبستان امام خمینی.
11- شهرستان گیلانغرب، آموزشگاه غیر دولتی گلستان/ سیار گواور، آموزشگاه های امیر کبیرو شهید کلانتری.
12- شهرستان سرپل ذهاب، مرکز استثنایی توحید یک.
13- شهرستان قصر شیرین، دبستان ادب.
14- شهرستان دالاهو، آموزشگاه انقلاب اسلامی / سیار گهواره ؤآموزشگاه الغدیر/ سیار ریجاب، دبستان فجر.
8066/3302 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.