به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع بزرگ امام شافعی ابراز امیدواری کرد ماه مبارک رمضان با وحدت آغار و با وحدت هم پایان یابد.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان جهان اسلام یکپارچه در مسیری واحد به عبادت و بندگی پروردگار می پردازند و این یکپارچگی و وحدت باید حفظ شود.
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به منطقه و تلاش وی برای ایران هراسی و ایجاد انشقاق و صف بندی در میان مسلمانان را اهدف این سفر و فروش سلاح بیشتر برای برادرکشی را نشانه این هدف دانست.
وی همچنین به حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات را مایه مباهات دانست و با تبریک به رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر روحانی و نیز منتخبان مردم برای شورای اسلامی شهر و روستا، افزود: مردم ایران همه تحلیلگران جهانی را متحیر و سردرگم کردند و عزت، اراده و وحدت خود را به جهان نشان دادند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های امروز خود از منتخبان خواست این همه شور و شوق و حضور را با خدمت صادقانه به این مردم پاسخگو باشند و از پرداختن به اموری که منافع شخصی و گروهی را تامین می کند، بپرهیزند.
ماموستا محمدی، حضور منسجم مردم اهل سنت را در انتخابات و استفاده از حق تعیین سرنوشت خود را گرامی داشت و از رئیس جمهور منتخب خواست به ایجاد فضای وحدت و عمل در مسیر احقاق حقوق تمامی ملت ایران اعم از شیعه و سنی و دیگر اقوام، با برخی تبعیض ها و حاشیه سازی ها که موجب بعضی نگرانی ها می شود با حکمت برخورد نماید.
او همچنین از مردم تقاضا کرد به شایعه های منتشره در فضای مجازی توجه نکنند و از منابع موثق که می توان در فضای مجازی نیز یافت، به واقعیت ها پی ببرند تا آسیبی به اعتماد عمومی در جامعه وارد نشود.
وی با اعلام اینکه در تمام مساجد اهل سنت کرمانشاه برنامه های منسجمی برای بحث و تبلیغ طراحی شده، گفت: مردم می توانند با حضور در این جلسات علاوه بر رفع شبهات به اطلاعات علمی و دینی دست یابند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.