به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر همتی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از برنامه ریزی برای اجرای آیین بزرگداشت سالگرد امام (ره) در مسجد جامع کرمانشاه و سایر شهرستان های استان در 14 خرداد خبر داد و افزود: برای حدود پنج هزار نفر افطار در نظر گرفته شده ضمن اینکه یک سخنران مشهور کشوری نیز دعوت خواهد شد.
وی مسئولیت اجرای برنامه افطار را برعهده شهرداری دانست و مسئولیت سایر دستگاه های اجرایی را بدین شرح عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول تهیه و توزیع دفترک هایی از زندگی نامه و مبارزات امام (ره)، تبلیغات اسلامی مسئول تهیه پوستر از تمثال امام (ره) و برگزاری مسابقه از طریق صدا و سیما و فرمانداری نیز به همراه نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت مراسم خواهد بود.
وی بر اجرای برنامه های سالگرد ارتحال امام (ره) در دهستان ها و بخشداری های استان نیز تاکید کرد و جهاد کشاورزی را مسئول برگزاری این آیین ها اعلام کرد.
مشاور استاندار کرمانشاه بر اجرای مردمی مراسم سالگرد امام تاکید کرد و افزود: هر چقدر اجرای این گونه برنامه ها از حالت بخشنامه ای و حضور سازماندهی شده ارگان هایی مانند نیروهای مسلح فاصله بگیرد و به سمت اجرا و حضور مردمی پیش برود به طور قطع بهتر خواهد بود.
همتی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نیز گفت: سوم خرداد مقطعی از تاریخ ایران است که هرگز فراموش نخواهد شد چرا که در این روز قلب امام (ره) و ملت ایران شاد شد و برای اولین بار در طول تاریخ 400 ساله اخیر کشور حتی یک وجب از خاک ما را دشمن نتوانست ببرد.
وی با اشاره به اسارات 19 ماهه خرمشهر افزود: تمام نیروهای ما دست به دست هم دادند و یک افتخاری برای کشور و دفاع مقدس آفریدند چرا که خرمشهر به ظاهر با وجود موانع بسیار و حضور 36 هزار نیروی دشمن قابل بازپس گیری نبود اما نیروهای ما توانستند با 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته تلفات سنگینی به دشمن وارد کنند و فقط هزار نفر از نیروهای دشمن توانستند از مهلکه جان سالم به در ببرند.
همتی همچنین به وجود 40 شهید استان کرمانشاه در عملیات آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: بعد از فتح خرمشهر بود که مردم ما امیدوار به فتح جنگ شدند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.