برای دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرمانشاه 33 تن از بانوان با 237 تن از آقایان به رقابت پرداختند و این بار هم نتوانستند به جمع اعضای اصلی شورای دوره پنجم راه یابند و تنها یکی از بانوان در جایگاه هفدهم قرار گرفت و توانست به جمع اعضای علی البدل راه پیدا کند.
برای انتخابات این دوره بانوان با تعداد بیشتری از دوره های قبل و تبلیغات بیشتر وارد عرصه شده بودند و می خواستند حداقل یکی از کرسی های شورای اسلامی شهر کرمانشاه را از آن خود کنند که این بار هم تلاش آنها ناکام ماند تا شورای دوره پنجم مانند دوره چهارم جایی برای بانوان کرمانشاهی نداشته باشد.
براساس نظرسنجی ها و پیش بینی ها ورود یکی از بانوان به جمع اعضای اصلی شورا در این دوره دور از ذهن نبود و همگان بر این باور بودند که یکی از صندلی های 11گانه شورا به بانوان تعلق می گیرد اما کرمانشاهیان اقبالی به بانوان شهرشان نشان ندادند.
از جمعیت یک میلیون نفری کلان شهر کرمانشاه، 535 هزار و 507 نفر معادل حدود 50 درصد را بانوان تشکیل می دهند و قرار گرفتن بانوان در جایگاه تصمیم گیری برای شهر باتوجه به جمعیت آنها که نیمی از جمعیت شهر را شامل می شود، منطقی به نظر می رسید.
از نظر تحصیلات، تجربه و سابقه کار اداری و مدیریتی برخی از بانوان حاضر در رقابت انتخابات شوراها دست کمی از آقایان نداشتند و می توانستند در پارلمان محلی حضور داشته باشند و حداقل یکی از کمیسیون های شورا به بانوان اختصاص یابد تا مشکلات نیمی از جمعیت شهر به وسیله یکی از نمایندگان شورا بررسی و برای رفع آن تلاش شود.
حالا که بانوان نتوانستند وارد شورا شوند جا دارد کمیسیونی تخصصی به بانوان اختصاص یابد تا بتوان از این طریق مشکلات بانوان را مورد بررسی قرار داد و این یک انتظار منطقی از اعضای دوره پنجم است.
شورای اسلامی شهر کرمانشاه 11عضو اصلی و هفت عضو علی البدل دارد که روز جمعه 29 اردیبهشت در جریان انتخابات چهره این افراد برای یک فعالیت چهار ساله شناخته شد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.