دکتر شهرام فتاحی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: رهبر انقلاب تاکید کرده اند که حتی کسانی هم که جمهوری اسلامی را قبول ندارند، پای صندوق‌های رای بیایند زیرا تهدیدات موجود تنها علیه نظام نیست بلکه موجودیت و هویت ایرانیان را هدف گرفته است.
به گفته او، سیستم انتخابات و فرآیند مشارکت در جمهوری اسلامی یک موضوع منحصر بفرد است و حضور حداکثری در آن با مفهوم امنیت ملی و هویت در ارتباط است.

**موانع حضور حداکثری
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در عین حال عنوان کرد: در مسیر حضور باشکوه و پرشور مردم در انتخابات، موانعی هم وجود دارد و واقعیت این است که در طول 2 دهه اخیر سطح مطالبات مردمی در نتیجه شعارهای انتخاباتی بالا رفته است.
فتاحی افزود: تهدیدات و فشارها علیه کشور و سیستم هم بالا بوده که باعث کم کردن قدرت مانور نظام شده است و علاوه بر اینها فضای مجازی هم شفافیت عملکرد مسئولان را به شدت افزایش داده که این موارد برای بخشی از شهروندان به مانع حضور در انتخابات تبدیل شده است.
این استاد دانشگاه تاکید کرد که باید به سمتی حرکت کنیم که در آینده مشارکت 85 درصدی در انتخابات رقم بخورد.
او برای این منظور به همه رسانه ها و نامزدها توصیه کرد که 'سطح انتظارات و توقعات را خیلی بالا نبریم، قول‌های قابل عمل و اجرا بدهیم، دلایل اجرا و عملیاتی نشدن شعارها را شفاف و روشن به مردم بگوییم و از فضای سیاست‌زده و صرفا هیجانی پرهیز کنیم.'

** ملاک های انتخاب اصلح
این استاد علوم سیاسی عنوان کرد: با توجه به ساز و کارهای قانونی تمام نامزدهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند شایستگی تصدی پست ریاست جمهوری را دارند و اما منویات و پیش زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و غیره بر انتخاب نامزد مورد نظر اثر می‌گذارد.
فتاحی منافع و امنیت ملی، میزان صحت و عملیاتی شدن شعارها و وعده‌های نامزدها و صداقت و میزان احترام به شعور مردم را از ملاک های انتخاب نامزد اصلح برشمرد و گفت: با وجود فضای مجازی الان هریک از این مسئولان هر حرفی بزنند یا تصمیمی بگیرند در کسری از دقیقه جزئیات و فرجام آن پیش چشم همه مردم عیان می‌شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در سراسر کشور در روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار می شود.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.