سهراب عباسی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهترین نوع انتخاب، انتخابی است که با مطالعه و شناخت قبلی صورت گرفته باشد و با درنظر گرفتن سوابق کاندیداها انجام شود.
وی با مهم ارزیابی کردن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: این انتخاب به معنای سپردن مدیریت چهارساله شهر و روستا به دست افرادی خاص و محدود است که قرار است با تجارب و شیوه مدیریتی خود اداره کارها را برعهده بگیرند.
عباسی ادامه داد: حال اگر این انتخاب درست صورت گرفته باشد و افرادی اصلح به شورا راه یافته باشند می توانند زمینه های توسعه و پیشرفت را فراهم و در غیر این صورت کاری از پیش نخواهد رفت.
این استاد دانشگاه در ادامه یکی از وظایف سنگین اعضای شورای شهر را انتخاب شهردار عنوان و اظهار کرد: زمانی که شورای اسلامی، اعضایی کاربلد داشته باشند به طور قطع آن شهر نیز شهردار مجرب و توانایی خواهد داشت که با آخرین شیوه های اداره کردن شهر آشناست و می تواند برنامه های خوبی را عملیاتی کند.
وی تصریح کرد: امروزه شهرهای پیشرفته و موفق دنیا شاهد حضور شهرداری توانمند و مسئولان محلی دلسوزی هستند و اگر ما نیز می خوالیهم به آن سمت حرکت کنیم باید بتوانیم مسئولان محلی خوبی را در قالب اعضای شورای شهر سرکار بیاوریم.
عباسی گفت: انتخاب براساس تعصبات قومی و قبیله ای یکی از مواردی است که در بیشتر مواقع شاهد آن بوده ایم اما این نوع انتخاب در شرایطی باید صورت گیرد که واقعا شناختی نسبت به سایر نامزدها وجود نداشته باشد و سایرین برنامه های خوبی برای اداره شهر ارائه نکرده باشند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا اصلح ترین نامزدها روانه شورای پنجم شهر کرمانشاه شوند تا بتوانند گام های موثری برای توسعه و آبادانی این شهر پرجمعیت بردارند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.