مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این باره به ایرنا گفت: در دولت تدبیر و امید 574 روستای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز بهره مند شده اند این در حالی است که تا قبل از دولت یازدهم فقط به 213 روستای استان گازرسانی شده بود.
به گفته سیروس شهبازی، در مجموع 787 روستای بالای 20 خانوار استان با جمعیتی بالغ بر 38 هزار خانوار به شبکه سراسری گاز متصل هستند که این رقم نشان دهنده نفوذ 54 درصدی گازرسانی در بخش روستایی استان است.
او از برنامه ریزی 2 ساله برای افزایش ضریب نفوذ گازرسانی روستاهای استان به 100 درصد، روستاهای بالای 20 خانوار و 90 درصد همه روستاهای استان خبر داد و افزود: هم اکنون عملیات گازرسانی به 510 روستا در مرحله اجراست ضمن اینکه در حال پیمان سپاری گازرسانی به 170 روستای دیگر نیز هستیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: هم اکنون کار گازرسانی به 550 روستای استان در حال انجام است.
شهبازی تصریح کرد: تلاش داریم تا پایان سالجاری بیش از 300 روستای استان کرمانشاه به شبکه گاز سراسری متصل شوند.
وی تعداد مشترکان گاز استان را 517 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: ماهیانه 11 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تا قبل از دولت یازدهم وضعیت گازرسانی به بخش روستایی استان خیلی خراب بود اما در این دولت توانستیم با یک جهش ضریب نفوذ گازرسانی روستایی را از 29 درصد به 54 درصد برسانیم ضمن اینکه امسال نیز کار گازرسانی به 300 روستای دیگر استان نیز به اتمام می رسد.
مجتبی نیک کردار گفت: در این دولت سعی کرده ایم سرعت گازرسانی به بخش هایی که درصد نفوذ بالاتری دارند را کم کنیم و به سرعت گازرسانی به مناطقی اضافه کنیم که درصد نفوذ کمتری دارند.

**سایر خدمات گازرسانی به استان در دولت تدبیر و امید
مدیرعامل شرگت گاز استان در ادامه ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری استان را 99 درصد اعلام کرد و گفت: امسال عملیات گازرسانی به شهرهای نوسود و نودشه و ریجاب آغاز می شود ضمن اینکه به دنبال اخذ مجوز برای گازرسانی به شهرهای حمیل و ازگله هستیم.
به گفته شهبازی، گازرسانی به شهر سومار به دلیل خالی از سکنه بودن فعلا در دستور کار نیست، او جمعیت شهرهایی که گازرسانی نشده اند را کمتر از یک درصد عنوان کرد.
گاز رسانی به 663 واحد صنعتی، سه شهرک صنعتی و شهرهای شاهو، بانه وره و هلشی دیگر خدمات گازرسانی دولت تدبیر و امید در استان کرمانشاه است که شهبازی به آنها اشاره کرد.

**اجرای خط تقویتی 30 اینچ
از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید اجرای خط تقویتی 30 بوده است که به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در مسیر اصلی خط 56 اینچی کشور یک خط 30 اینچ از مسیر بیستون به کرمانشاه به شبکه اصلی گاز استان متصل شده که به طور کامل داستان افت فشار گاز زمستان کرمانشاه را منتفی کرده است.
نیک کردار، هزینه اجرای این خط 30 اینچ را 44 میلیون دلار معادل یک هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اجرای این خط که آینده گاز استان را تضمین کرد در دولت تدبیر و امید اجرا شده ضمن اینکه با وجود بهره برداری از آن هنوز افتتاح رسمی نشده است.
شهبازی نیز اجرای خط 30 اینچ به دلیل تقویت گازرسانی و از بین بردن احتمال قطع شدن گاز استان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 620 روستا است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.