مرتضی سلیمی روز پنجشبه در حاشیه سفر به استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: این تیم ها به منظور امداد و نجات سریع در مواقع بحرانی ایجاد شده اند.
وی افزود: اکنون تیم های واکنش سریع هلال احمر با تجهیزات کامل در مراکز استان ها تشکیل شده و به زودی در تمام شهرستان ها نیز ایجاد خواهند شد.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری رزمایش اسکان اضطراری در استان کرمانشاه گفت: این مانور روز گذشته با حضور تمام دستگاه های مرتبط با امداد و نجات در بیستون برگزار شد.
سلیمی افزود: یکی از مواردی که پس از بحران ها مد نظر قرار می گیرد اسکان سریع و به موقع عوامل امدادی و مردم حادثه دیده است که باید آمادگی لازم برای آن ایجاد شود.
وی برگزاری رزمایش را یکی از راه های ایجاد آمادگی در نیروهای امدادی دانست و اظهار کرد: در رزمایش اسکان اضطراری کرمانشاه با فرض قطع شدن سیستم های ارتباطی نیروهای دست به اقدام زدند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در زمان بحران گفت: هماهنگی مطلوبی بین دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه در زمان بحران وجود دارد.
سلیمی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از نظر تجهیزاتی و نیروی انسانی جزو مراکز نمونه کشور محسوب می شود به عنوان مرکز نوین به استان های همجوار نیز کمک رسانی خواهد کرد.
رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه رویکرد جمعیت هلال احمر را توانمند سازی و آموزش مردم برای عمل در مواقع بحرانی عنوان کرد و افزود: بهترین راه برای مدیریت بحران استفاده از ظرفیت های مردمی است.
سلیمی تاکید کرد: در صورتی که مردم با امدادرسانی اولیه آشنا شوند در مواقع بحرانی میزان تلفات و آسیب ها به شدت کاهش خواهد یافت.
7445/3033خبرنگار: سامان رحمتیان**انتشاردهنده:علی مولوی.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.