به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی نیک کردار شامگاه پنجشنبه در همایش شوراهای شهر و روستا کنگاور که در سرسرای علامه طباطبایی این شهرستان برگزار شد، افزود: سند توسعه کنگاور با جمع آوری اطلاعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهر و پس از ساعت ها جلسه و بررسی پتانسیل ها و ظرفیت های آن توسط کارشناسان تدوین شده است.
وی اظهار کرد: با اجرای پروژه های برنامه ریزی شده برای شهرستان کنگاور یک هزار و 700 شغل مستقیم و دو هزار و 500 شغل غیرمستقیم طی سه سال آینده ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: در سند توسعه شهرستان به معبد آناهیتا به عنوان مهمترین پتانسیل گردشگری نگاه ویژه شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب کنگاور از پیشرفت فیزیکی 93 درصدی برخوردار است، خاطرنشان کرد: یک تیم متخصص آلمانی در حال نصب تجهیزات این تصفیه خانه فاضلاب هستند که تا شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه گفت: در بخش عمرانی در دولت تدبیر و امید راه 500 روستا آسفالت شده و مشکل آب 400 روستای استان کرمانشاه نیز رفع شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: از سال 81 تا 92 تنها 213 روستای این استان از نعمت گاز بهره مند بود اما در دولت یازدهم سالی 200 روستا و در مجموع در این دولت 600 روستای استان کرمانشاه گازرسانی شد که رشدی 11 برابری داشته است.
نیک کردار همچنین با بیان اینکه راه آهن کرمانشاه آخر خرداد ماه به بهره برداری می رسد، گفت: قطار هفته آینده به روستای فیروزان از توابع شهرستان نهاوند می رسد و با حضور وزیر راه افتتاح خواهد شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 85 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.