دکتر رضا منصوری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه حدود 25 تا 30 هزار نفر از سراسر کشور در این یادواره حضور خواهند یافت، افزود: به دلیل اهمیت و تعداد شرکت کنندگان، ارائه خدمات درمانی و امدادی به بسیج جامعه پزشکی استان واگذار شده است.
به گفته او، خدمات امدادی و درمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی، فوریت های پزشکی، هلال احمر و معاونت بهداشت و درمان سپاه ارائه می شود.
وی متولی برگزاری این یادواره را سپاه اعلام کرد و گفت: یادواره در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می شود که آیین مربوط به سخنرانی ها و برنامه های فرهنگی عصر پنجشنبه و صعود سراسری به بازی دراز روز جمعه برگزار می شود.
به گفته او حدود 120 تن از اساتید، کارکنان و بازنشستگان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در قالب سه دستگاه اتوبوس در این برنامه های فرهنگی حضور می یابند.

**بازی دراز؛ عملیاتی غرورآفرین
عملیات بازی دراز در محور سرپل ذهاب - ارتفاعات بازی دراز به صورت نیمه گسترده در تاریخ 1360/2/1 به فرماندهی مشترک انجام شد.
در عملیات بازی دراز، 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، 2 فروند بالگرد و 2 دستگاه ادوات مهندسی نیروهای بعث عراق منهدم و 12 دستگاه تانک و نفربر و پنج دستگاه ادوات مهندسی توسط رزمندگان اسلام به غنیمت گرفته شد.
نیروهای بعث عراق در عملیات بازی دراز، متحمل یک هزار و 500 کشته شدند و 700 نیروی عراقی نیز توسط رزمندگان اسلام به اسارت گرفته شد.
به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب، آیین گرامیداشت شهادت خلبان شهید علی اکبرشیرودی هفتم اردیبهشت، ساعت 16:30 دقیقه عصر روز پنجشنبه با سخنرانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و با مداحی مداحان اهل بیت (ع) در‌ یادمان این شهید والامقام در روستای زرین جوب سرپل ذهاب با حضور باشکوه کاروان‌های راهیان نور برگزار می‌شود.
سرهنگ مسعود قنبری اعلام کرد که یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی ‌دراز روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ساعت 21 شب با سخنرانی سرلشکر پاسدار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و مداحی حاج صادق آهنگران در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق (ره) و با حضور اقشار مختلف مردم و کاروان های راهیان نور سراسر کشور برگزار می شود.
صعود به ارتفاعات بازی‌ دراز نیز ساعت هفت صبح روز جمعه هشتم اردیبهشت آغاز می شود و سپس با برگزاری آیین ویژه‌ای در جوار شهدای گمنام یادمان بازی‌ دراز و با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفان و مداحی حاج صادق آهنگران پایان می یابد.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، در هشت سال دفاع مقدس 856 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.