به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف شاه حسینی روز دوشنبه در جلسه ستاد برگزاری سی و پنجمین سالگرد آزادسازی خرمشهردر سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: آزادسازی خرمشهر مهم ترین واقعه دفاع مقدس بود که در آن تلاش و کوشش، ایثار و فداکاری، همدلی و هم زبانی، هم افزایی و همکاری به طور چشمگیری نمود داشت.
وی در ادامه آزادسازی خرمشهر را روز عزت، غرور و خلق هویت و عظمت ایران دانست و گفت: بسیاری از کشورها روزهایی همچون آزادسازی خرمشهر را برای هویت بخشی به غرور و عزت جامعه خود جعل می کنند ولی کشور ما در طول دفاع مقدس پر از این حماسه های پرافتخار و پرغرور است که فقط باید نمایان شوند.
شاه حسینی، برگزاری و گرامیداشت مستمر روزهای پرافتخار و تاثیرگذار همچون آزادسازی خرمشهر را یک نوع سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: این رویدادهای پرافتخار و شادی بخش، همواره به ما نشان می دهد با همکاری، همدلی، فداکاری و ایثار می شود کارهای بزرگ انجام داد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه بیان داشت: آزادسازی خرمشهر متعلق به همه مردم ایران است و هیچ کس و گروهی حق بهره برداری سیاسی و کاسب کارانه از آن را ندارد.
شاه حسینی، با بیان اینکه دفاع مقدس عمق وسیع و ابعاد مختلفی دارد که فقط جز کوچکی از آن نمود پیدا کرده، گفت: حماسه ها و عظمت ها در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده که هنر ما نمود ابعاد مختلف آن است.
وی در ادامه با تبریک سالروز آزادسازی ارتفاعات بازی دراز یاد و خاطره شهید خلبان اکبر شیرودی گرامی داشت.
دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه نیز گفت: این ستاد متشکل از 10 کمیته به مدت چهار روز برنامه های ویژه آزادسازی خرمشهر را برگزار می کند.
سرهنگ مرادعلی محمدی، برنامه روز اول گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در دوم خرداد را اجرای برنامه های عمومی مانند برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری، برپایی ایستگاه صلواتی، آذین بندی معابرعمومی، سرکشی از خانواده معظم شهدا حماسه آزادسازی خرمشهر و مدافع حرم عنوان کرد.
محمدی برنامه های سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر که به روز مقاومت، ایثار و پیروز نام گذاری شده؛ برگزاری مراسم سالگرد عملیات بیت المقدس به منظور تبیین دستآوردهای حاصل از حماسه سوم خرداد، مراسم تقدیر از پیشکسوتان و حماسه سازان دفاع مقدس به خصوص رزمندگان عملیات بیت المقدس و به صدا در آوردن زنگ مقاومت و پیروزی عنوان کرد.
وی برنامه روز سوم را حضور در مزار شهدا و میثاق با شهیدان اعلام کرد.
دبیر ستاد برگزاری آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه، برنامه روز چهارم این ستاد که به نام ولایت مداری، وحدت و معنویت نام گذاری شده را حضور گسترده نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسیج و نزاجا در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان و مسئولان پیش از خطبه های نماز جمعه در تبیین نقش ولایت و رهبری، وحدت ملی و معنویت در پیروزی عملیات بیت المقدس ذکر کرد.
محمدی در ادامه با توجه به نزدیک شدن سالگرد آزادسازی ارتفاعات بازی دراز در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت ماه گفت: این ستاد به منظور گرامیداشت این عملیات مهم و بزرگ، برنامه های ویژه و متنوعی تدارک دیده است.
وی برنامه های همچون برپایی نمایشگاه های فرهنگی معنوی، عکس، ایستگاه صلواتی، صعود به ارتفاعات بازی دراز با حضور 25 هزار نفر در سراسر کشور در قالب کاروان رزمندگان، کاروان های راهیان نور، سخنرانی مشاور مقام معظم رهبری سردار رحیم صفوی، تجمع در محل شهادت و یادمان شهید شیرودی با حضور خانواده این شهید والامقام عنوان کرد.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون** انتشاردهنده :علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.