کیاست امیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از هفت سد موجود استان که در مجموع 830 میلیون متر مکعب ظرفیت دارند، 90 درصد این ظرفیت تکمیل شده است.
وی افزود: در پی بارش های بسیار خوبی که در اسفند 95 و فروردین 96 شاهد بودیم سدهای سلیمانشاه و زاگرس در آستانه سرریز قرار گرفتند و تقریبا تمامی سدهای دیگر هم از وضعیت ذخیره آبی مناسبی برخوردارند.
امیریان یادآوری کرد: البته همه ذخیره آبی پشت سدهای استان متعلق به بارش های سال زراعی 96- 95 نیست و بخش از آن مربوط به سال زراعی گذشته است که بارش های بسیار خوبی داشتیم.
مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه ادامه داد: دوراندیشی صورت گرفته سال گذشته در خصوص احتمال کاهش بارش های امسال زراعی باعث شد تا مقدار زیادی از بارندگی های سال زراعی گذشته را پشت سدها ذخیره کنیم که به مشکل بر نخوریم.
وی در عین حال نسبت به خطر کم آبی در فصل گرم پیش رو در برخی نقاط استان هشدار داد و گفت: اگر از هم اکنون مصرف آب در بخش های مختلف بخصوص در بخش کشاورزی به درستی مدیریت نشود با توجه به کاهش بارندگی ها و افزایش مصرف آب با مشکل مواجه خواهیم شد.
امیریان در ادامه از پیشرفت 90 درصدی سد زمکان در شهرستان دالاهو نیز خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این سد تا پایان فصل بهار آبگیری خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه ساخت این سد که مصوبه رهبر معظم انقلاب را نیز دارد از سال 1385 آغاز شده، گفت: تاکنون برای اجرای این سد حدود یک هزار و 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی در پایان اظهار کرد: با بهره برداری از این سد، بیش از یک هزار و 500 هکتار از زمین های پایین دست آن و حدود 550 هکتار از باغات شهر گهواره از آن سیراب خواهند شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.