به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 96 توسط مقام معظم رهبری با نام « اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال »، منویات معظم له در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار انتظامی استان قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا عوامل انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید زنگنه شهرستان کنگاور که یکی از مبادی بسیار مهم ورود کالای قاچاق به مرکز کشور است، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند محموله کاروانی ذرت قاچاق را توقیف کنند.

امان‌اللهی عنوان کرد: در این راستا تعداد پنج دستگاه کامیون حامل ذرت قاچاق که از مرزهای غربی به سمت مرکز کشور بارگیری شده بودند متوقف و در بازرسی از آنها 106 تن ذرت قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به دستگیری پنج قاچاقچی در این زمینه اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی محموله های قاچاق کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پدیده مخرب قاچاق کالا در استان مرزی کرمانشاه تعطیلی صنایع بومی و بیکاری جوانان این استان را به همراه داشته و زمینه بروز جرم و آسیبهای اجتماعی را فراهم کرده است، لذا نیروی انتظامی در راستای کاهش معضلات ناشی از این پدیده شوم، امکانات و منابع خود را به کار گرفته است تا مانع فعالیت قاچاقچیان شود.

عمو و برادر زاده سارق در کنگاور دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از انهدام باند سارقان منزل و کشف 18 مورد سرقت در این شهرستان خبر داد.

حسین براری گفت: در پی وقوع سرقت منزل در سطح حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران اقدامات خود را در راستای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند.

این مقام انتظامی افزود: عوامل پلیس آگاهی با اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده و با همکاری دیگر عوامل این انتظامی موفق شدند دو سارق سابقه‌دار را در این زمینه شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه حین سرقت خودرو دستگیر کنند.

براری گفت: این عمو و برادر زاده سارق که ساکن یکی از شهرستانهای همجوار کنگاور هستند، در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس به  18 مورد سرقت منزل اعتراف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه تعدادی از مالباختگان شناسایی و اموال مسروقه به آنها تحویل شده است، گفت: وقوع سرقت کاهش احساس امنیت را به دنبال دارد، لذا عوامل انتظامی به صورت شبانه روزی در کمین سارقان هستند تا فضای امنی را برای شهروندان ایجاد کنند.
کمپ غیر قانونی ترک اعتیاد تعطیل شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: کمپ غیر قانونی ترک اعتیاد که در یک گاوداری دایر شده بود، توسط عوامل انتظامی شناسایی و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

 رضا شیرزادی اظهار کرد: افرادی برای کسب سود و منفعت مالی اقدام به راه‌اندازی یک کمپ غیر قانونی در یک گاوداری واقع در جاده کرمانشاه به سمت سنندج کرده بودند.

وی افزود: این کمپ پس از شناسایی توسط عوامل انتظامی، با حضور نماینده دستگاه قضائی و عوامل انتظامی شهرستان تعطیل و 29 نفر معتاد ساکن در آنجا به کمپ ترک اعتیاد چشمه سفید منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: انتظامی شهرستان کرمانشاه با  کمپهایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند برخورد خواهد کرد.

شیرزادی با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار انتظامی شهرستان کرمانشاه قرار دارد، عنوان کرد: طرح جمع آوری معتادان متجاهر به صورت مداوم در انتظامی شهرستان کرمانشاه اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: معتادان جمع‌آوری شده توسط ماموران انتظامی، به کمپهای مجاز ترک اعتیاد سپرده می‌شوند، تا پس از بهبود به آغوش جامعه و خانواده باز گردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر سرقت های خرد سطح شهر توسط معتادان متجاهر انجام می شود، گفت: جمع‌آوری این افراد تاثیر بسیاری در کاهش آمار سرقتها دارد.

متلاشی شدن یک باند سرقت در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌آباد غرب از کشف 15 مورد سرقت توسط پلیس این شهرستان و دستگیری دو متهم در این زمینه خبر داد.
سرهنگ بهروز سرتیپ نیا بیان کرد: در پی وقوع چندین مورد سرقت محتویات داخل خودرو و اماکن خصوصی در شهر اسلام‌آباد غرب، بررسی موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پلیس شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متهم حین سرقت قطعات خودرو شدند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی های فنی پلیس به 10 مورد سرقت محتویات داخل خودرو و پنج مورد سرقت اماکن خصوصی با همدستی یک متهم دیگر اقرار کرد.

سرتیپ نیا در ادامه ضمن اشاره به دستگیری متهم دیگر طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش به کشف بخشی از اموال مسروقه اشاره کرد و گفت: صحنه‌های سرقت بازسازی و مالباختگان در این زمینه شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب در خاتمه بیان کرد: متهمان این پرونده در اجرای دستور مقام قضائی با صدور قرار وثیقه مناسب جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفتند.

یک کشته در حادثه رانندگی در محور سر پل ذهاب به روستای بریموند

فرمانده انتظامی شهرستان سر پل ذهاب گفت: در این حادثه که صبح امروز حد فاصل روستای یک کشته در حادثه رانندگی در محور سر پل ذهاب به روستای بریموندبریموند به شهرستان سرپلذهاب رخ داد یک دستگاه خودرو پیکان به شدت با خودروی نیسان بر خورد کرد که در اثر آن راننده خودروپیکان در دم جان باخت.

محمد رضا یاری افزود : در این حادثه راننده خودروی نیسان در اثر شدت جراحات وارده به شدت زخمی شد که با حضور به موقع نیروهای فوریتهای پزشکی شهرستان برای مداوا و بررسی بیشتر به بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب انتقال یافت.

وی عنوان کرد: دلایل این حادثه رانندگی به وسیله پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در دست بررسی است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622675
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.