احمد صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال نشان‌دهنده دغدغه رهبر معظم انقلاب در راستای رسیدگی به مقوله اقتصاد و حرکت در جهت تقویت پایه‌های اقتصادی کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهکار نجات کشور از مشکلات اقتصادی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این راستا تدوین سند اشتغال استان کرمانشاه راهگشای مناسبی برای اجرای طرحهای توسعه توسط مسئولان دولتی است.

صفری با اشاره به اینکه به زودی سند اشتغال استان تدوین و در اختیار مسئولان اجرایی قرارخواهد گرفت، افزود: بر این اساس مدیران هر یک از بخشها در جلسات باید بگویند که تا پایان سال چه مقدار اشتغال‌زایی در استان ایجاد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تأکید جدی بر تقویت تولیدات داخلی در شرایط کنونی ضرورت اساسی دارد، بیان کرد: معادن سنگی تزیینی و سایر مواد تولیدی در بخش‌های مختلف صنعت به جای خام فروشی باید به مواد فرآورده تبدیل زیرا این امر به تقویت تولید و اشتغال‌زایی در کشور می‌انجامد. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون استان کرمانشاه یکی از قطب‌های  مطرح کشاورزی در کشور است، عنوان کرد: در این راستا توجه ویژه‌ای به طرح‌های سامانه گرمسیری و سردسیری استان شود و حوزه کشاورزی باید مورد تقویت همه‌ جانبه مسئولان استانی قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال باید سرلوحه کار مجلس، دولت و سایر سازمان‌ها قرار بگیرد بیان کرد: باید امکانات مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی در استان از سوی مسئولان مربوطه فراهم شود و بهبود وضعیت تولید داخلی، اقدامی مثبت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی است.

صفری یکی از اهمیت‌های جدی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عدم وابستگی به کشورهای اروپایی دانست و گفت: جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای غیربومی و افزایش توسعه صادرات تنها با تحقق اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور قطع مصرف کالای تولید داخل، آثار مثبتی در رشد و توسعه اقتصادی و جلوگیری از هدررفت منابع ملی دارد، عنوان کرد: بنابراین باید استفاده از کالای داخلی تبدیل به یک ارزش فرهنگی شود و تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات جدی مسئولان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613088
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.